Silniki Mercedes-Benz D / TD są stosowane w samochodach marki
Silnik Mercedes 2.5 TD o mocy 150KM produkowany przez firmę Mercedes-Benz miał zastosowanie w samochodach Klasy C1995-2001. Jest to odmiana wersji OM605/113KM w której podwyższono moc do 150KM oraz wyposażono w Turbosprężarkę oraz chłodnicę międzystopniową. Jednostka zastąpiła wysłużony model OM602, w której zastosowanie podwójnego wałka rozrządu DOHC oraz wtrysku pośredniego. Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 1-milon/km !!! . Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy który jest odporny na złej jakości paliwo. Również części do tego modelu jest pod dostatkiem w przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. W odróżnieniu słabszej wersji 113KM silnik charakteryzuje się dużo lepszą dynamiką ..
Opinia:
Silnik ..pancerny
Kupiłem go z sercem na ramieniu. Jaka pompa,jakie wtryski.. nie odpala...zalany...
Okazało się że diagnozy mechaników piejących za naprawy kwoty ok 10tys zł można wsadzić im w gardło...
Pompa . Na szczęście Bosch choć wiem że Lucas też był i powodował siwienie włosów.
Jeśli wymienisz wszystkie
kable i oringi również pod deklem (lubi tam się zbierać paliwo), wymienisz świece, to masz auto na milion lat. Turbina potrafi zastrajkować ale najczęściej okazuje się że wystarczy wyczyścić nalot by wszystko wróciło do normy
7.0/10
8.0/10
8.0/10
Zalety:
Elastyczność, dynamika, koszta utrzymania , trwałość.
Pancerny Silnik na łańcuchu
Spalanie: najwięcej przejechałem na baku(zawsze pod korek) 910km (fakt wracałem z trasy a ostatnie 200km dosłownie muskając gaz)
Średnie spalanie 7.8-8.5.
Wady:
Fotel kierowcy...wyciera się boczek
Na klapie od bagażnika stoi woda (wlewa się do środka gdy unosisz klapę)
Brak regulacji kierownicy
Zrobiłem nim ponad 200tys
Kupiłem go z usterkami:
-pompa - wyciek
-brak akumulatora
-silnik liczne wycieki, spore zadymienie po odpaleniu
Usterki po zakupie:
- wymiana ramienia wycieraczki
-regeneracja alternatora
- wymiana sprężyn tył
- wymiana czujnika/sterownika ogrzewania
wnętrza
- wymiana pompki sprzęgła
- przerywające działanie turbo
- wymiana chłodnicy klimatyzacji
Silnik:
150KM
Rocznik:
1998
Przebieg:
352500
Spalanie:
7.8 l/100km
Polecam
01.07.2023Mercedes C
(3.3)
Opinia:
Nigdy więcej.
5.0/10
3.0/10
2.0/10
Zalety:
?
Wady:
- Spalanie 10-14
- problemy z grzybkami (układ chłodzenia szybko korodował tak samo jak blacharka) - '99
- słabe przyspieszenie ze skrzynią automatyczną
- zatarł się na oleju shell 5w40
Silnik:
150
Rocznik:
1999
Przebieg:
300000
Spalanie:
11.0 l/100km
Odradzam
12.04.2021Anonim
(7.3)
Opinia:
Posiadam ponad pół roku i bardzo polecam.
8.0/10
8.0/10
6.0/10
Zalety:
Dostępność części Spalanie Trwałość części
Wady:
Głośna praca silnika Dynamika
Silnik:
150
Rocznik:
1997
Przebieg:
290000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
20.12.2020w210
(9.3)
Opinia:
silnik bdb 2.5 td pracuje na swój sposób harakterystcznie
10.0/10
9.0/10
9.0/10
Zalety:
Bardzo oszcedny silnik 2.5 td jest jedna z najlpeszych jendostek tego modelu co mozna sprawdzic w opiniach produkowany głónie na rynek Wloch na trasie niskie spalanie
Wady:
trzeba dbac o blacharke systematycznie
Silnik:
150
Rocznik:
1998
Przebieg:
25000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
26.11.2019w202
(2.7)
Opinia:
Masakra studnia bez dna chyba ze trafiłem na bardzo bardzo przekręcony licznik
2.0/10
4.0/10
2.0/10
Zalety:
Trudno coś napisać
Wady:
W sumie to osprzęt i padła uszczelka pod głowicą i cena naprawy to wartość auta