Silniki Mercedes-Benz D / TD są stosowane w samochodach marki
Silnik Mercedes 3.0 R6 TD o mocy 177KM produkowany przez firmę Mercedes-Benz miał zastosowanie w samochodach Klasy E, S oraz G w latach 1993-2001. Jest to odmiana wersji OM606/136KM w której podwyższono moc do 177KM oraz dodano turbosprężarkę. Jednostka zastąpiła wysłużony model OM603, w której zastosowanie podwójnego wałka rozrządu DOHC oraz wtrysku pośredniego. Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 1-milon/km !!! . Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy który jest odporny na złej jakości paliwo. Również części do tego modelu jest pod dostatkiem w przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. W odróżnieniu słabszej wersji 136KM silnik charakteryzuje się niezłą dynamiką i lepszą kulturą pracy.
Opinia:
Najlepszy silnik diesla ze stajni Mercedesa. W oryginalne 177 koni i wieczna praca. Bajecznie tani w utrzymaniu. Po modyfikacjach które kosztują niewiele można i 800 koni z niego wyciągnąć i ponad 1000Nmm. Silniki zawsze przerywają karoserie a później używane jako zamienne z oryginalami w patrolach
szykowanych pod wyprawy.. . Jeżdżą w bardzo ciężkich autach w strasznych warunkach i nie psują się. A nieraz tankowane rzepakiem czy jakimś świństwem nie paliwem ze stacji.
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
Trwałość i prostota konstrukcji. Odporność na paliwa. Podatny na modyfikacje.