Silnik 3.0 R6 TD 24V 177KM (OM606.96) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 12839

CDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 113KM (D4EA)03.08.2021

Trwały, niezawodny silnik Diesla. Kulturalne brzmienie (patrząc na konkurencyjne TDI), spalanie mimo dużego i ciężkiego samochodu

Polecam

7.70

Silnik 2.0 BlueHDI 16V 150KM (DW10FD)30.07.2021

Niestety nie mogę pochwalić tego silnika przy przebiegu 89 tys. pękł pasek rozrządu. Auto było półroku po gwarancji. Producent

Odradzam

9.37

Silnik 2.0 D2 16V 120KM (D4 204T8/T20)29.07.2021

Drugie Volvo, pierwszy diesel. Mija trzeci rok i ciągle jestem na tak.

Polecam

6.11

Silnik 2.0 D BOXER 150KM (EE20)28.07.2021

Polecam bardzo.

Polecam

9.00

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0 R6 TD o mocy 177KM wyprodukowany przez firmę Mercedes-Benz miał zastosowanie w samochodach Klasy E,  S oraz G w latach 1993-2001. Jest to odmiana wersji OM606/136KM w której podwyższono moc do 177KM oraz dodano turbosprężarkę. Jednostka zastąpiła wysłużony model OM603, w której zastosowanie podwójnego wałka rozrządu DOHC oraz wtrysku pośredniego. Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością,samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 1-milon/km !!! .Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy który jest odporny na złej jakości paliwo.Również części do tego modelu jest pod dostatkiem w przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy.W odróżnieniu słabszej  wersji 136KM  silnik charakteryzuje się niezłą dynamiką i lepszą kulturą pracy.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dostępność części
bezproblemowy serwis

Wady:
głośniejsza pracy na wyższych obrotach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 1):
(9.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

W210 06.07.2021
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Najlepszy silnik diesla ze stajni Mercedesa. W oryginalne 177 koni i wieczna praca. Bajecznie tani w utrzymaniu. Po modyfikacjach które kosztują niewiele można i 800 koni z niego wyciągnąć i ponad 1000Nmm. Silniki zawsze przerywają karoserie a później używane jako zamienne z oryginalami w patrolach szykowanych pod wyprawy.. . Jeżdżą w bardzo ciężkich autach w strasznych warunkach i nie psują się. A nieraz tankowane rzepakiem czy jakimś świństwem nie paliwem ze stacji.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Trwałość i prostota konstrukcji. Odporność na paliwa. Podatny na modyfikacje.

Wady:Głosna praca i spalanie paliwa.

Odmiana silnika: Om606.962Rocznik: 1999Przebieg: 430000 Śr. spalanie: 9

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.