Silnik Mercedes 3.2 R6 24V CDI o mocy 197KM miał zastosowanie w modelach Mercedes-Benz klasy E oraz S w latach 1999-2003. Jest kolejną odmianą z rodziny OM/ 4-cylindrowy OM611 oraz 5-cylindrowy OM612. Konstrukcja bloku wykonana z żeliwa, głowica cylindrów ze stopu wtrysk bezpośredni realizowanym przy pomocy systemu Common Rail o ciśnieniu 1350 Bar. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz kołem dwumasowym. Rozrząd oparty na łańcuchu-podwójne wałki rozrządu napędzane dwustronnie łańcuchem.
Jak przystało na diesla do oczyszczenia spalin został zastosowany katalizator. Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 500-tys/km !!!. Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy oraz turbosprężarka i sprzęgło z kołem dwumasowym. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwałą i mało awaryjną jednostkę a jego kultura pracy oraz dynamika jest na bardzo wysokim poziomie.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |