Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki
Silnik Mercedes 2.7 R5 CDI o mocy 177KM występował w Mercedesie Klasy E W211w latach 2002-2005. Silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz kołem dwumasowym. Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 500-tys/km !!!.
Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy który jest odporny na złej jakości paliwo. Do najbardziej uciążliwych awarii trzeba zaliczyć , awarie kolektora dolotowego oraz termostatu jednak są to usterki które nie są bardzo kosztowne i problematyczne w naprawie. Po za tym silnik w opinii użytkowników jednostka uchodzi za bardzo trwałą i mało awaryjną, również serwis nie sprawia większych problemów.
Opinia:
Posiadam taki silnik w e klasie w211.Przebieg 350tyś i nigdy nie miałem żadnych problemów.Jazda tylko na trasach,spalanie to niecałe 6l z 30tyś km.Zaczął się pocić jeden wtryskiwacz ale to błachostka,oczywiście regularna zmiana oleju max co 15tyś.Turbo od nowości i jest ok.Silnik nie do zdarcia.
10.0/10
8.0/10
8.0/10
Silnik:
Rocznik / Przebieg:
202
Spalanie:
6.0 l/100km
Polecam
11.08.2018Marek
(9.7)
Opinia:
Witam. Od 4 lat posiadam Mercedesa klasy ML 270CDI z tym właśnie silnikiem. Wymienione zalety potwierdzam, ale do wad dorzucam jeszcze wypalające się uszczelniacze miedziane pod wtryskiwaczami. Awaria mało uciążliwa, niewielkie koszty naprawy, ale to jednak awaria. Z mojego punktu widzenia jedna śruba mocująca wtrysk
to za mało na te parametry silnika. To tyle. Pozdrawiam