Silnik Mercedes 2.0 R4 d mocach 190KM–194KM z oznaczeniem OM654 wszedł do produkcji od 2016 roku i miał zastąpić wysłużoną jednostkę OM651. Konstrukcja nowoczesna, w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne mające wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów. Silnik generuje moc 194KM z momentem obrotowym 400 Nm dostępnym od 1600-2800 obr./min. i współpracować z 9-stopniową przekładnią automatyczną.
Można to było osiągnąć po przez zastosowaniu szeregu nowinek konstrukcyjnych oraz technologicznych. Silnik został wykonany w całości z aluminium przez co jest lżejszy od poprzednika o prawie 35kg !!! Ponadto zmniejszyła się jego wibracja oraz hałas a specjalne powłoka Nanoslide na cylindrach pozwoliła zmniejszyć tarcie . W silniku zastosowano IV generacji układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu 2050 bar !!! Między innymi przez te rozwiązania jednostka może pochwalić się mniejszym zużyciem paliwa o prawie 13% od porzednika. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin RDE (Real Driving Emissions,) które będą nie długo obowiązywać wszystkie tego typu silniki.
Umożliwia to nowszy system recyrkulacji spalin EGR połączony z filtrem cząstek stałych DPF, systemem AdBlue oraz katalizatorem SRC. Reasumując jednostka 2.0d o oznaczeniu OM654 to konstrukcja technologicznie bardzo zaawansowany która może pochwalić się świetnymi osiągami, niskim poziomem spalania oraz bardzo wysoką kulturą pracy. Niestety koszty utrzymania oraz serwis tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne napraw lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 7) | (6.9) |
Trwałość | 7.3/10 |
Utrzymanie | 7.3/10 |
Dynamika | 9.2/10 |