Silnik Mitsubishi 2.0 TD o mocy 82-90KM z rodziny Sirius Diesel miał zastosowanie od lat 90-tych w samochodach marki Mitsubishi. Jest to konstrukcja japońska bardzo trwała, o niskiej awaryjności. Do największych przypadłości trzeba zaliczyć problem z uszczelka pod głowicą, powodem tego jest nagrzewanie się silnika na co trzeba bardzo uważać. Jego przegrzanie może skończyć się awarią uszczelki pod głowicą. Koniecznie trzeba pamiętać o ilości płynu chłodniczego który którego często ubywa !!! Po za tym silnik jest bardzo trwały i przy odpowiedniej eksploatacji odpłaci się bezawaryjnością.
Dynamika jest na średnim poziomie za to nie ma co narzekać na elastyczność jednostki, mankamentem może być głośniejsza praca przy wyższych prędkościach. Użytkownicy silnika 2.0 TD chwalą go za stosunkowo niskie poziomy spalania,przyzwoite osiągi, oraz niskie koszta obsługi. Po stronie minusów należy zapisać duże przebiegi jednostek oferowanych z drugiej ręki, oraz awarie z tego wynikające. Również kultura pracy silnika nie należy do najlepszych. Aby przedłużyć żywotność oraz bezawaryjność jednostki należy stosować się do zaleceń producenta dotyczących oleju, częstotliwości jego wymiany oraz filtrów, tankowania paliwa wysokiej jakości.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni -pompa wtryskowa
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |