Silnik Mitsubishi 3.2 DI-D o mocach 160, 165, 170, 190 lub 200KM z oznaczeniem 4M41 stosowany od 2006 roku w samochodach Mitsubishi Pajero. Jego podstawą była jednostka o pojemności 2.8 l z która w 1999 roku została zmodyfikowana a jej pojemność wzrosła do 3.2 l . Na początku silnik z oznaczenie 4M40 posiadał mocy 125KM i był wyposażoną w pompę wtryskową mechaniczną z turbiną o stałej geometrii łopatek.
Dopiero od 2006 roku silnik przeszedł szereg modernizację otrzymał nowszej generacji układ wtryskowy i spełniła bardziej rygorystyczne normy spali. Pierwsze odmiany wyposażono w elektroniczną pompę wtryskowa a w kolejnych latach zastosowano układ wtryskowy Common Rail oraz turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek. Nowsze odmiany jednostki współpracują z filtrem cząstek stałych DPF. Silnik wyposażony jest w łańcuch rozrządu jednak nie jest on niezniszczalny i zdarzają się jego poważne awarie !!! Dotyczy to silników z pierwszych lat produkcji odpowiadają za to wadliwe napinacze. Serwis zaleca kontrolę łańcucha rozrządu co 60 tys/km a w niektórych przypadkach wymianę po 120tys/km. W ogólnej opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi oraz niską awaryjność. Po stronie minusów trzeba zapisać koszty obsługi oraz serwisu które nie należą do tanich.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: pompa
Pompa elektroniczna / Bezpośredni Common Rail
Silnik 3.2 DI-D wyposażony jest w rozrząd oparty na łańcuchu !
Jednak w odmianach z początkowych lat produkcji zdarzały się jego rozciągnięcia przez wadliwe napinacze co w konsekwencji mogło doprowadzało do jego zerwania !!!
Serwis zaleca jego kontrolę co 60 tys/km a w niektórych przypadkach wymianę po 120. tys/km !!!
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |