Silnik Mitsubishi 2.4 DI-D z oznaczeniem 4N15 o mocach 154/181KM od roku 2015 występuje min. w modelu Mitsubishi L200. Jednostka zastąpiła 2,5-litrowy silnik żeliwny o oznaczeniu 4D56 który nie spełniał rygorystycznych norm spalin.Nowsza jednostka w całości odlany z aluminium w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne co przełożyło się na dużo wyższe osiągi oraz niższy poziom spalania.Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika.
Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą wyróżniająca było zastosowanie układu zmiennych faz rozrządu oraz zmiennego skoku zaworów. Dotychczas takie rozwiązanie miąło miejsce tylko przy silnikach benzynowych. To pozwoliło na podwyższenie kultury pracy oraz osiągów generowanych przez silnik. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Reasumując koncern Mitsubishi stworzył jednostkę wysoce zaawansowaną technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. Charakteryzuję się doskonałą kulturą pracy, niskim spalaniem jak na pojemność oraz moc i bardzo dobrą dynamiką.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |