Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 2.4 DI-D MIVEC 154KM-181KM 4N15

8672
Silnik Mitsubishi 2.4 DI-D MIVEC 154KM-181KM 4N15

Silniki Mitsubishi TD / DI-D są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 2.4 DI-D z oznaczeniem 4N15 o mocach 154/181KM od roku 2015 występuje min. w modelu Mitsubishi L200. Jednostka zastąpiła 2,5-litrowy silnik żeliwny o oznaczeniu 4D56 który nie spełniał rygorystycznych norm spalin.Nowsza jednostka w całości odlany z aluminium w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne co przełożyło się na dużo wyższe osiągi oraz niższy poziom spalania.Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika.



Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą wyróżniająca było zastosowanie układu zmiennych faz rozrządu oraz zmiennego skoku zaworów. Dotychczas takie rozwiązanie miąło miejsce tylko przy silnikach benzynowych. To pozwoliło na podwyższenie kultury pracy oraz osiągów generowanych przez silnik. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Reasumując koncern Mitsubishi stworzył jednostkę wysoce zaawansowaną technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. Charakteryzuję się doskonałą kulturą pracy, niskim spalaniem jak na pojemność oraz moc i bardzo dobrą dynamiką.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna jednostka napędowa
  • przyzwoity poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszty obsługi

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

16.07.2018 Grzegorz
(10.0)
Opinia: Nowoczesny silnik cichy i bardzo oszczędny jak na auto w którym się znajduje,długo szukałem tego typu auta z dobrym silnikiem.Ten jest idealny bardzo dynamiczny cichy o świetnej elastyczności,dobrze zestroiony z 5-biegowym automatem.Jestem bardzo zadowolony pod każdym względem .
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: L200 181KM
  • Rocznik / Przebieg: 2017r 43tys
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam