Silnik Nissan 3.0 Di o mocach 154KM lub 158KM występuje w modelu Nissan Patrol oraz Nissan Terano od 1998 roku. Na początku w jednostce był stosowany wtrysk pośredni z oznaczeniem DI . Od 2006 roku po modyfikacji zastosowano system wtrysku bezpośredniego Common Rail i zmieniono oznaczenie na DDTi. Jednostka 4 cylindrowa, generująca moc 154 KM oraz 158KM z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 304Nm /380Nm. Pierwszą setkę Nissan Patrol osiąga po około 14 sekundach. Średnie spalanie tego kolosa to około 11 litrów.
Największą bolączką tej jednostki jest wadliwy układ smarowania przez który olej nie jest dokładnie rozprowadzany a co za tym idzie uszkadza ostatni lub przed ostatni tłok. Usterka ta została praktycznie wyeliminowano po 2004 roku. Jedyną rozsądną radą jest częstsza wymiany oleju MAX co 10 tyś ,napewno zmniejszy prawdopodobieństwo uszkodzenia tłoków. Serwis również radzi montaż dodatkowego czujnika oleju co może uchronić przed ewentualną usterką, oryginalny jest często wadliwy. Silnik posiada rozrząd oparty o łańcuch co przekłada się na niższe koszta obsługi.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: pośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |