Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 2.5 DI-D 16V 136KM-178KM 4D56 HP

9100
Silnik Mitsubishi 2.5 DI-D 16V 136KM-178KM 4D56 HP

Silniki Mitsubishi TD / DI-D są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 2.5 DI-D o mocach 136KM, 167KM lub 178KM miał zastosowanie w samochodzie Mitsubishi L200 IV. Konstrukcja oparta na poprzedniej wersji 2.5 TD w której zastosowano nowsze rozwiązania technologiczne. Jednostka 4 cylindrowa wyposażona w układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Denso. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.



Silnik współpracuje z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Oba elementy poprawiają dynamikę oraz kulturę pracy jednostki napędowej. Z drugiej jednak strony w przypadku awarii czeka nas kosztowna naprawa. Ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin silnik został w wyposażony w filtr cząstek stałych DPF. Niestety użytkownicy zgłaszają spore problemy związane z jego zapychaniem się, co objawia się spadkiem mocy, słabą dynamiką oraz przejściem silnika w tryb awaryjny !!! Powodem może być błąd oprogramowania sterownika wtrysku przez co bardzo szybko gromadzi się sadza.



Serwis Mitsubishi przeprowadzał akcję naprawy tej usterki !!! Po za tym silnik boryka się z problemem wycierających się wałów wyrównujących które są napędzane paskiem oraz przegrzaniem silnik co skutkuje awarią uszczelki pod głowicą. Jednak wiele aut z tym silnikiem przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje duże przebiegi bez żadnych problemów. Przed zakupem warto sprawdzić stan silnika jego przebieg oraz serwis. Po za tym silnik bardzo dobrze radzi sobie w terenie oraz na trasie nawet jednostka z najmniejszą mocą może pochwalić się niezłymi osiągami.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika/wersja mocniejsza
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie uszczelki pod głowicą
  • awarie wałków wyrównujących
  • wysokie koszty serwisu i cześci

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 4D56 HP
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 100.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 7.4 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
100%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

17.08.2018 Michał
(8.7)
Opinia: Jestem mile zaskoczony osiągami tego silnika jest bardzo elastyczny i jak na wagę auta nieźle się zbiera.Spalanie przy spokojnej jeździe na trasie schodzi do poziomu 7.5l jak się przyciśnie po wyżej 8 l to bardzo dobry wynik jak na wielkość auta.Po za tym silnik jest
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: L200
  • Rocznik / Przebieg: 2008 145.tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam