Silnik Mitsubishi 2.5 DI-D o mocach 136KM, 167KM lub 178KM miał zastosowanie w samochodzie Mitsubishi L200 IV. Konstrukcja oparta na poprzedniej wersji 2.5 TD w której zastosowano nowsze rozwiązania technologiczne. Jednostka 4 cylindrowa wyposażona w układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Denso. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.
Silnik współpracuje z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Oba elementy poprawiają dynamikę oraz kulturę pracy jednostki napędowej. Z drugiej jednak strony w przypadku awarii czeka nas kosztowna naprawa. Ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin silnik został w wyposażony w filtr cząstek stałych DPF. Niestety użytkownicy zgłaszają spore problemy związane z jego zapychaniem się, co objawia się spadkiem mocy, słabą dynamiką oraz przejściem silnika w tryb awaryjny !!! Powodem może być błąd oprogramowania sterownika wtrysku przez co bardzo szybko gromadzi się sadza.
Serwis Mitsubishi przeprowadzał akcję naprawy tej usterki !!! Po za tym silnik boryka się z problemem wycierających się wałów wyrównujących które są napędzane paskiem oraz przegrzaniem silnik co skutkuje awarią uszczelki pod głowicą. Jednak wiele aut z tym silnikiem przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje duże przebiegi bez żadnych problemów. Przed zakupem warto sprawdzić stan silnika jego przebieg oraz serwis. Po za tym silnik bardzo dobrze radzi sobie w terenie oraz na trasie nawet jednostka z najmniejszą mocą może pochwalić się niezłymi osiągami.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (8.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 8.0/10 |