Silnik Nissan 2.2 DI o oznaczeniu YD22ETi występował w modelach Nissan Primera oraz X-Trail. Jednostka generuje moc 114KM lub 126KM przy maksymalnym momencie obrotowym odpowiednio 235Nn oraz 280Nm Konstrukcja Japońska została oparta na poprzedniej wersji która była zasilana pompą VP44. Obecnie silnik został wyposażony w system bezpośredniego wtrysku Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami Denso..Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek, kołem dwumsowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu.
Kultura pracy i dynamika jednostki zdecydowanie uległa poprawie w porównaniu do poprzedniej wersji.Jednak ze względu na bardziej zaawansowany osprzęt, silnik boryka się z kilkoma przypadłościami.Najczęstsze problemy jakie zgłaszają użytkownicy to awarie pompy wysokiego ciśnienia, przepływomierza oraz napinacza łańcucha rozrządu..Na szczęście koszta serwisu oraz regeneracji nie należą do przesadnie wysokich.W opinii kierowców oraz mechaników silnik 2.2 DI jest udaną konstrukcją i nie sprawia większych problemów
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (8.7) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 9.0/10 |