Silnik Opel 1.7 DI o mocy 65KM z oznaczeniem Y17DTL występuje w samochodach marki Opel. Został skonstruowany przez japoński koncern Isuzu i należy do rodziny Circle L. Konstrukcja silnika należy do bardzo prostych oraz dość trwałych. Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć wycieki z pompy oleju na pasek rozrządu, awarie sterownika pompy, alternatora, w starszych jednostkach z dużym przebiegiem problemy z turbosprężarką.Ważną kwestią jest wcześniejsza wymiana paska rozrządu przy przebiegu 100-120tys a nie jak zaleca producent przy 150tys lub 10 lat !!!
Zdarzały się przedwczesne zużycia paska które pękały i powodowały uszkodzenia silnika powodem tego były wycieki pompy oleju. Kolejną kwestią jest wymiana oleju który przewidziano na przebieg co 30tys jest to zdecydowanie za długi okres lepiej zmieniać częściej między 15-20tys co przełoży się na żywotność silnika i jego osprzętu np. Turbiny. .Zaletą jednostki 1.7 DI jest relatywnie mała awaryjność, łatwa regeneracja oraz niskie ceny części zamiennych.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni -pompa rotacyjna
Średnia (głosów: 5) | (7.0) |
Trwałość | 7.8/10 |
Utrzymanie | 8.2/10 |
Dynamika | 5.0/10 |