Opel

Silnik Opel 1.7 DI 16V 65KM Y17DTL (Circle L)

11703
Silnik Opel 1.7 DI 16V 65KM Y17DTL (Circle L)

Silniki Opel D / DI / DTI / Isuzu DiTD są stosowane w samochodach marki

Silnik Opel 1.7 DI o mocy 65KM z oznaczeniem Y17DTL występuje w samochodach marki Opel. Został skonstruowany przez japoński koncern Isuzu i należy do rodziny Circle L. Konstrukcja silnika należy do bardzo prostych oraz dość trwałych. Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć wycieki z pompy oleju na pasek rozrządu, awarie sterownika pompy, alternatora, w starszych jednostkach z dużym przebiegiem problemy z turbosprężarką.Ważną kwestią jest wcześniejsza wymiana paska rozrządu przy przebiegu 100-120tys a nie jak zaleca producent przy 150tys lub 10 lat !!!



Zdarzały się przedwczesne zużycia paska które pękały i powodowały uszkodzenia silnika powodem tego były wycieki pompy oleju. Kolejną kwestią jest wymiana oleju który przewidziano na przebieg co 30tys jest to  zdecydowanie za długi okres lepiej zmieniać częściej między 15-20tys co przełoży się na żywotność silnika i jego osprzętu np. Turbiny. .Zaletą jednostki 1.7 DI  jest relatywnie mała awaryjność, łatwa regeneracja oraz niskie ceny części zamiennych.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni -pompa rotacyjna

Zalety

  • trwała jednostka
  • niskie spalanie
  • łatwość serwisu oraz napraw
  • dostępność części-zamienników

Wady

  • słaba dynamika
  • słabe przyspieszenie
  • awarie pompy wtryskowej
  • uwaga na wycieki pompy oleju!!!

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 10W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.0)
Trwałość 7.8/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 5.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
33%
33%
33%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

29.02.2024 C
(9.0)
Opinia: Silnik pracuje jak stary traktor, warczy,telepie i jest bardzo głośny. Natomiast jest prawie bezawaryjny i spala średnio 4,5 ltr/100
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bardzo małe spalanie. Bezawaryjny
Wady: Głośny Wibracje na kierownicy
  • Silnik: 65
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 315000
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Polecam
03.02.2023 Opel Combo C
(7.3)
Opinia: Silnik jest naprawde godny polecenia i nie do zajechania zrobione juz ponad 400 tys i nadal jezdzi , ogólnie brakuje mu mocy więc trzeba się przyzwyczaić do jazdy za kimś ;) .
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Niskie spalanie Trwałość Prosta konstrukcja do naprawy
Wady: Czujnik położenia wału Sterownik pompy Brak dynamiki
  • Silnik: 65
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 412000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
14.05.2022 Opel Meriva
(1.7)
Opinia: Dziadostwo. Ile ja pieniędzy przetraciłem na to dziadostwo!!!. Awarie pompy wtryskowej!!! Sterownik też naprawiany. 4ta pompa i nie działa!!! Podziałały pompy może ze 5tyś km
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: 75
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 277543
  • Spalanie: 100.0 l/100km
Odradzam
03.12.2018 Krzysztof
(8.7)
Opinia: Bardzo dobry motor trwały , bezawaryjny ale też głośny ( a może opelek słabo wyciszony )
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Opel Corsa C 64 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2001/ 278 500
  • Spalanie: 4.6 l/100km
Polecam
01.09.2018 Piotr
(8.3)
Opinia: Powiem krótko nie do zajechania !!! Awarii zero po za filtrami i olejem żadnych kosztów,palił na najwyższych mrozach.Dobry do miasta na trasy za mało mocy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Corsa C 65KM
  • Rocznik / Przebieg: 2001 r/ 243.000km
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam