Opel

Silnik Opel 2.2 DTI 16V ECOTEC 120KM Y22DTH

8175
Silnik Opel 2.2 DTI 16V ECOTEC 120KM Y22DTH

Silniki Opel D / DI / DTI / Isuzu DiTD są stosowane w samochodach marki

Silnik Opel 2.2 DTI o mocy 120KM występował w latach 2000-2004 w samochodach Opel Omega B oraz Saab 9-5. Jednostka-4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej, współpracuje z kołem dwumasowym. Silnik charakteryzuje się niskim spalaniem, przeciętną dynamiką oraz kulturą pracy. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju, filtrów i tankowaniu na sprawdzonych stacjach paliwowych nie sprawiał większych problemów. Jednak jednostka nie jest wolna od problemów, poważnym a zarazem kosztownym może okazać się awaria pompy wtryskowej , kolejnym mankamentem jest wypalanie się uszczelki pod głowicą .



Dodatkowo przypadłością tego modelu jest pobór oleju. Należy szczególnie zwracać uwagę na ilość oleju i często kontrolować jego stan, serwis również zaleca jego częstsze wymiany max 15tys/km. Dużym plusem jest mechanizm rozrządu oparty o łańcuch również jego żywotność jest ograniczona i zdarzają się jego wymiany przy dużych przebiegach ponad 300tys.Układ zasilania/paliwowy potrafi przy niewielkiej  nieszczelności  zapowietrzyć się , zwłaszcza przy wymianie filtra paliwa !!!



Prowadzi to to poważnej usterki pompy wtryskowej. Obecnie na rynku spotkać można jednostki kilku oraz kilkunastoletnie dlatego trzeba wziąć pod uwagę możliwość naturalnego zużycia takich elementów jak turbosprężarka, koło dwumasowe, czy pompy wtryskowej. Na szczęście nie są to tak drogie (po za pompą wtryskową) i skomplikowane elementy jak w przypadku nowoczesnych Diesli z systemem Common Rail. Ze względu na popularność marki Opel na naszym rynku oraz silników diesla, przed zakupem należy bezwzględnie sprawdzić stan silnika oraz jego osprzętu aby oszczędzić sobie kosztownych napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: pompa

Pompa wtryskowa (PSG16)

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bezobsługowy rozrząd
  • niskie koszta eksploatacji
  • przyzwoity poziomy spalania
  • dostępność części

Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • awarie koła dwumasowego
  • awarie pompy wtryskowej

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: GM 10W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.3)
Trwałość 6.5/10
Utrzymanie 3.5/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
100%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

19.11.2014 kj
(5.7)
Opinia: Niskie spalanie i przeciętna dynamika to się zgodzę, silnik jednak jest dość głośny a koło dwumasowe wcale nie jest tanie, najtaniej jakie znalazłem to luk za 3999 zł. używaną dwumasę można kupic już za 500 zł. ale są dośc mocno zużyte
  • 5.0/10
  • 2.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: opel omege 2.2 dti
Odradzam
08.08.2014 Kornel
(7.0)
Opinia: Witam posiadam omege z silnikiem 2.2 dti oceniam go jako bardzo dobry i w miarę oszczędny naprawde polecam
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Opel Omega
Polecam