Silnik Opel 2.0 CDTI o mocy 140KM to odmiana stosowana w latach 2012-2015. Jest to konstrukcja Fiata, która została została oparta na sprawdzonej konstrukcji 1.9 MultiJet w której wykorzystano najnowsze technologie. Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5. Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR. W silniku zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek z.
Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność, wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele. Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku. Niestety nie wszystkie podzespoły udało się w 100 % udoskonalić i wyeliminować ich awaryjność. Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć filtra cząstek stałych DPF oraz sprzęgła dwmumasowego do ich usterek dochodzi przeważnie przy przebiegach 150-200 tys/km. Pamiętamy że przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania filtra DPF co wiąże się z poważnymi problemami.
Jednak awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania, wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Rozrząd !!!
Serwis zaleca wymianę przy 150.000km lub 10 lat , niestety jest to zbyt długi okres . Zdarzają się przypadki że pasek przy tym przebiegu jest bardzo zniszczony i popękany co może doprowadzić do jego zerwania a co za tym idzie do poważnej i kosztownej usterki . Lepiej zmniejszyć przebieg do MAX 120 tys co zminimalizuje ryzyko kosztownej naprawy .
Koszt wymiany rozrządu w ASO około 900zł plus pompa wody
Silnik 2.0 CDTI 195KM BiTurbo -wyposażony seryjne w dwie Turbosprężarki
Oznaczenia silnika
A20DTC -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM – ASTRA, INSIGNIA
A20DTL -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM – ZAFIRA C
A20DTJ- 2.0 CDTI 16V 96kw/131KM – INSIGNIA
A20DT-2.0 CDTI 16V 96kw/131KM – ZAFIRA C
A20DTH -2.0 CDTI 16V 121kw/165KM -ZAFIRA C
A20DTR -2.0 CDTI 16V 195KM – INSIGNIA (biturbo).
Średnia (głosów: 3) | (9.0) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 9.0/10 |