Silnik PSA 1.5 D o mocy 57 lub 58KM z maksymalnym momentem obrotowym 92Nm wprowadzono do produkcji w 1994 roku i miał zastosowanie w samochodach miejskich Citroen Saxo oraz Peugeot 106. Znajdziemy go także w Nissanie Micra K11. Konstrukcja silnika z lat 90-tych, oparta na prostych rozwiązaniach której celem było uzyskanie niskiego poziomu spalania. Jednostka 8-zaworowa wolnossąca z wtryskiem pośrednim z pompa mechaniczną firmy Bosch lub Lucas w zależności od modelu oraz roku w którym występował.
W silniku zastosowano rozrząd opary na pasku a jego interwał przypadał na 120.000 ty/km jednak serwisanci zalecają jego zmniejszenie do maksymalnie 90 tys/km. Jednostka w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwałą oraz mało awaryjną również dostępność części jest duża a serwis nie stanowi większego problemu. Minusem jest słaba dynamika oraz niska kultura pracy jednak jest to typowy mieszczuch gdzie sprawdza się najlepiej, jego średnie spalanie wynosi około 5l co rekompensuje wszelkie niedogodności.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pośredni
Pośredni-pompa mechaniczna Bosch lub Lucas
Średnia (głosów: 4) | (9.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 7.0/10 |