Silnik 1.5 BlueHDI 16V 130/131KM (DV5RC) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 30910

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 113KM (D4EA)03.08.2021

Trwały, niezawodny silnik Diesla. Kulturalne brzmienie (patrząc na konkurencyjne TDI), spalanie mimo dużego i ciężkiego samochodu

Polecam

7.70

Silnik 2.0 BlueHDI 16V 150KM (DW10FD)30.07.2021

Niestety nie mogę pochwalić tego silnika przy przebiegu 89 tys. pękł pasek rozrządu. Auto było półroku po gwarancji. Producent

Odradzam

9.37

Silnik 2.0 D2 16V 120KM (D4 204T8/T20)29.07.2021

Drugie Volvo, pierwszy diesel. Mija trzeci rok i ciągle jestem na tak.

Polecam

6.11

Silnik 2.0 D BOXER 150KM (EE20)28.07.2021

Polecam bardzo.

Polecam

9.00

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 BlueHDI o mocy 130KM wszedł do produkcji w roku 2017 i jest to najnowsza konstrukcja koncernu PSA. Jednostka ma zastąpić wysłużoną konstrukcję 1.6HDI 120KM i będzie powoli wprowadzana do większości modeli Peugeota oraz Citroena.W ofercie znajdziemy dwie opcje ze skrzynią 6-biegową manualną oraz 8-biegowym automatem.Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.2 ( został przygotowany do najnowszych norm  jakie zostaną wprowadzone) co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych najmniej emitujących emisji  CO2/ 96g/km.Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.Odpowiadają za to katalizator,filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach.Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue.Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
spełnia normy spalin Euro6

Wady:
koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 94

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 74
Średnia (głosów 5):
(8.67)
Trwałość
 8.2/10
Utrzymanie
 9.4/10
Dynamika
 8.4/10

Głosy według opinii:

41

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

3008 II 2019 22.07.2021
Średnia:
(6.00)
Nie

Opinia: Ogólnie samochód ok ale remont silnika 3 miesiące po gwarancji porażka

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Ogólnie samochód Ok

Wady:Łańcuszek na walkach rozrządu pęka i remont silnika W rowerze grubszy jest uwaga !!!

Odmiana silnika: 130 Rocznik: 2019Przebieg: 154000 Śr. spalanie: 5.5
308 1.5 blueHDI AM6 19.02.2021
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Spalanie nawet przy dynamicznej jeździe nie przekracza 5l/100 km. Dynamika jak na takie gabaryty 308SW wystarczająca, wspaniale współpracuje z automatem AM6. System SRC nie przysparza problemów nawet zimą (parking i luty 2021 z temperaturami w nocy do -20).

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:małe spalanie, wystarczająca dynamika, kultura pracy suchy PDF

Wady:brak

Odmiana silnika: 130KMRocznik: 2019Przebieg: 9450 Śr. spalanie: 4.8
3008 II 17.01.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Peugeot 3008 II rocznik 2017. Średnie spalanie po 15 tys km to 5,4l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie - 50% Warszawa 50% tzw trasa. Do normalnej jazdy świetny silnik i świetne spalanie.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 130Rocznik / Przebieg: 2017/15000 Śr. spalanie: 5.4
Piotras 29.11.2018
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Mam ten silnik w Peugeocie 3008, skrzynia manualna. Średnie spalanie z 2,5 tyś km to 5,7 (obliczone trasa/miasto 60/40). Silnik cichutki, wystarczająco dynamiczny, ciągnie równo od dołu. Jak na razie jestem bardzo zadowolony i miło zaskoczony kulturą jego pracy

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 130Rocznik / Przebieg: 2018/2500 Śr. spalanie: 5.7
James82 03.11.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Przejechałem do dzisiaj 8tys km.-Peugeot 308 z manualną skrzynią biegów. Średnie spalanie 5,7l. Sporo na autostradzie i po mieście. Przy jeździe ok 160km/h ok 7-8l. ale zejście poniżej 5l również jest realne. Polecam, co do trwałości czas pokaże.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 130Rocznik / Przebieg: 2018 Śr. spalanie: 5.7

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów