Popularne na rynku

Silnik PSA 1.5 BlueHDi 16V 130KM-131KM DV5RC

86426
Kategoria: Silniki PSA BlueHDi
Silnik PSA 1.5 BlueHDi 16V 130KM-131KM DV5RC

Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.5 BlueHDi o mocy 130KM wszedł do produkcji w roku 2017 i jest to najmocniejszą odmianą z tej rodziny która występuję w szeregu modelach koncernu PSA.

Jednostka zastąpiła wysłużoną konstrukcję 1.6 HDI  która nie spełniała obecnych norm spalin. W ofercie znajdziemy dwie opcje ze skrzynią 6-biegową manualną oraz 8-biegowym automatem. Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.2 ( został przygotowany do najnowszych norm  jakie zostaną wprowadzone) co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych emitujących najmniej CO2 (96g/km). Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.



Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue.Użytkownicy sygnalizują problem z łańcuszkiem napędzającym wałki rozrządu potrafi się zerwać! Po za tym silnik cieszy  się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.

Awarie

Niestety zdarzają się dosyć poważne awarie,takie jak pękający łańcuszek spinający wałki rozrządu !!! Sam rozrząd jest oparty na pasku jednak wraz z nim występuje również dosyć problematyczny łańcuszek.Interwał wymiany przypada na przebieg 150 tys/lub 6 lat niestety często dochodzi do awarii wspomnianego łańcuszka i to już przy przebiegach 50 tys/km !!!



Warto zwracać uwagę na prace rozrządu gdy tylko usłyszymy jakiś hałas natychmiast trzeba udać się do serwisu.Trzeba nadmienić że koszt wymiany kompletnego rozrządu czyli paska,pompy,napinacza oraz łańcuszka nie należy do tanich a jego wymiana jest dosyć skomplikowana .Kolejną przypadłością jaką zgłaszają użytkownicy to wycieki z pod pokrywy zaworów,producent nie zastosowała uszczelki a jedynie pastę uszczelniającą.Kolejną przypadłością tej jednostki jest problematyczny układ Adeblue a dokładnie jego czujnik który często ulega awarii.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • zdarzają się pęknięcia łańcuszka spinającego wałki rozrządu!
  • wycieki oleju z pod pokrywy zaworów
  • awaryjny czujnik Nox
  • problematyczny czynnik Adblue

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV5RC
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000 km lub 6 lat/ dodatkowo występuje łańcuszek spinający właki rozrządu
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje AdBlue
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts 5W-30, wymiana po po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 19) (7.1)
Trwałość 5.6/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 9

Najbardziej awaryjna część

8%
66%
10%
6%
4%
5%
Suma głosów: 143

Opinie użytkowników

11.02.2024 Peugeot 3008 ll FL
(9.7)
Opinia: Silnik spisuje się bardzo dobrze Cicha płynna praca przyjemna dla ucha kierowcy ekonomiczna dla mnie trochę za mało mocy choć wigoru mu nie brakuje świetnie pracuje z ośmiobiegowym automatem
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Cicha oszczędna praca dobra moc
Wady: Brak
  • Silnik: 130 DV5RC
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 34000
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Polecam
11.02.2024 peugeot3008 II FL
(9.7)
Opinia: Auto pod każdym względem jest bardzo dobry wnętrze przestronne bardzo dobrze wykonane czytelne zegary można sobie dostosować co ma być wyświetlane według własnych preferencji fotele z masażem są super
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Silnik pomimo początkowej usterkowości jak na razie u mnie sprawuje się świetnie. Praca jest cicha brak wycieków z dekla zaworów. Płynnie przyspiesza silnik po akcji serwisowej
Wady: Brak
  • Silnik: 130
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 34000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
12.03.2023 3008 II
(3.7)
Opinia: Już dwa razy wymieniałem łańcuszek. ad blue tez ciagle problem . Ogólnie silnik szrot!!!
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 1,5 blue HDi
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 245000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Odradzam
09.03.2023 3008
(5.0)
Opinia: 90 tys km i 4 lata zerwany łańcuszek wałków rozrządu, silnik na smietnik.
  • 1.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Małe spalanie, cicha praca, dobra dynamika
Wady: Niska trwałość, wycieki oleju
  • Silnik: 130 KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 90000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam
14.08.2022 Peugeot 5008 II P87
(5.7)
Opinia: Przy 70 tys. km przebiegu w naszym 5008 II zerwał się łańcuszek spinający wałki rozrządu, silnik do wymiany bo po gwarancji a PSA chciało pokryć w ramach gestu tylko 25%, śmiechu warte, nie przyznają się do tego że to błąd fabryczny. Poza tym permanentne wycieki
  • 2.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Małe spalanie Dobra dynamika Wysoka kultura pracy
Wady: Zrywanie się łańcuszka spinającego walki rozrządu Wycieki oleju Awarie SCR z adblue
  • Silnik: 130
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 80000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Odradzam