Silnik Renault 1.9 dTi o oznaczeniu F9Q i mocy 80KM zadebiutował w roku 1999. Jest kolejną odmianą po wersji 98 KM, w której zastosowano te same rozwiązania, jedynie moc został zmniejszona. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej-rotacyjnej i mechanicznych wtryskiwaczy . Trzeba nadmienić że układ wtryskowy w tym silniku jest bardzo trwały i nie sprawia użytkownikom większych problemów . Jednostka wysokoprężna charakteryzująca się niskim zużyciem paliwa, przeciętną kulturą i niestety w tej odmianie dużo słabszą dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju, filtrów, tankowaniu potrafi bezproblemowo pokonać 500 tys. km bez poważnych awarii.
Minusem tej jednostki jest kosztowna wymiana rozrządu a same części nie kiedy dochodzą do 1000zł , w skład kompletu wchodzą pasek, trzy rolki, rolka z napinaczem oraz pompa wody. Ze względu na duże przebiegi aut z tym silnikiem zalecana jest jego wymiana zaraz po nabyciu pojazdy. Obecnie na rynku można spotkać głownie jednostki kilkunastoletnie z dużymi przebiegami, dlatego trzeba się liczyć, iż takie elementy jak turbosprężarka wtryski, lub pompa wtryskowa mogą ulec naturalnemu zużyciu. Na szczęście silnik ma relatywnie prostą konstrukcję, a części tanie i ogólnie dostępne. Podsumowując, silnik 1.9 DTI ma dobrą opinię w śród kierowców oraz mechaników za trwałość , niskie koszty utrzymania oraz bardzo przyzwoite spalanie .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni-pompa rotacyjna
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |