Renault

Silnik Renault 1.9 dTi 80KM F9Q

7413
Silnik Renault 1.9 dTi 80KM F9Q

Silniki Renault d / dT / dTi są stosowane w samochodach marki

  • Renault
  • Mitsubishi

Silnik Renault 1.9 dTi o oznaczeniu F9Q i mocy 80KM zadebiutował w roku 1999. Jest kolejną odmianą po wersji 98 KM, w której zastosowano te same rozwiązania, jedynie moc został zmniejszona. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej-rotacyjnej i mechanicznych wtryskiwaczy . Trzeba nadmienić że układ wtryskowy w tym silniku jest bardzo trwały i nie sprawia użytkownikom większych problemów . Jednostka wysokoprężna charakteryzująca się niskim zużyciem paliwa, przeciętną kulturą i niestety w tej odmianie dużo słabszą dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju, filtrów, tankowaniu potrafi bezproblemowo pokonać 500 tys. km bez poważnych awarii.



Minusem tej jednostki jest kosztowna wymiana rozrządu a same części nie kiedy dochodzą do 1000zł , w skład kompletu wchodzą pasek, trzy rolki, rolka z napinaczem oraz pompa wody. Ze względu na duże przebiegi aut z tym silnikiem zalecana jest jego wymiana zaraz po nabyciu pojazdy. Obecnie na rynku można spotkać głownie jednostki kilkunastoletnie z dużymi przebiegami, dlatego trzeba się liczyć, iż takie elementy jak turbosprężarka wtryski, lub pompa wtryskowa mogą ulec naturalnemu zużyciu. Na szczęście silnik ma relatywnie prostą konstrukcję, a części tanie i ogólnie dostępne. Podsumowując, silnik 1.9 DTI ma dobrą opinię w śród kierowców oraz mechaników za trwałość , niskie koszty utrzymania oraz bardzo przyzwoite spalanie .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni-pompa rotacyjna

Zalety

  • niskie koszty serwisu
  • dostępność części
  • prosta konstrukcja łatwa w naprawie
  • niskie spalanie

Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • słaba dynamika
  • awarie pompy wtryskowej/po 200tys
  • awarie turbosprężarki/250tys
  • lejące wtryski

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: F9Q
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

25%
25%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami