Renault

Silnik Renault 1.9 dCi 100KM-101KM F9Q

16774
Silnik Renault 1.9 dCi 100KM-101KM F9Q

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.9 dCi  o mocy 100-101KM wszedł do produkcji w 2001 roku jako uzupełnienie gamy jednostek FQ9 i zadebiutował w Renault Laguna II. Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja. Jednostka o mocy 100KM występuje bez  koła dwumasowego a turbosprężarka jest o stałej geometrii. Silnik w tej wersji współpracuje z 5 biegową skrzynią. Na pewno nie wpłynęło to na lepsze osiągi oraz poprawienie dynamika która w tej odmianie była na średnim poziomie.



Z drugiej jednak strony w przypadku awarii nie czekają nas kosztowna naprawa jak to ma miejsce przypadku mocniejszych wersji gdzie występuje koło dwumasowe oraz turbina ze zmienną geometrią łopatek.W opinii kierowców silniki z 1.9 DCI chwalone są za stosunkowo niską awaryjność , zadowalające poziomy spalania. oraz wysoką kulturę pracy.W odróżnieniu od jej starszego brata w wersji 120KM jest to dobra trwała konstrukcja, która nie ma takich dużych obciążeń i wadliwego osprzętu. Silnik ne jest przeciążony co jest dużym plusem i żywotność jego jest zdecydowanie na wyższym poziomie.



Silniki w tej odmianie bez problemowo przekraczają przebiegi ponad 200.000 km bez najmniejszych awarii, czego nie można powiedzieć o wersji 120-konnej. Do najbardziej uciążliwych awarii można zaliczyć problem z przepływomierzem , elektroniką oraz częste problemy z lejącymi wtryskami. Są to usterki które można w prosty sposób zdiagnozować a koszty ich są nie wielkie. Przykładem mogą być lejące wtryski, nie jest to wielkim problemem. Ich naprawa polega na wymianie miedzianych podkładek które kosztują kilkadziesiąt złotych. Kondycja tej odmiany silnika jest uzależnione od jego eksploatacji oraz serwisu, przed zakupem warto sprawdzić jego stan.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • problemy z zaworem EGR
  • awarie przepływomierza
  • lejące wtryski-podkładki
  • elektronika silnika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: F9Q 754/760
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego w zależności od wersji
  • Filtr cząstek stałych: Brak w nowszych wersjach
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.0)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

20%
50%
20%
0%
0%
10%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

26.12.2019 Renault Laguna Grandtour
(7.7)
Opinia: Laguna Grandtour 2004. Silnik w porządku. Trzeba tylko pilnować zmiany oleju, filtrów. Ładnie cicho pracuje. Szkoda, ze skrzynia tylko 5 biegów. Ogólnie silnik jak i sam samochód dla osób, którzy umieją się z nim delikatnie obchodzić. Nie jest to silnik dla Januszy oderwanych od
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Brak koła dwumasowego. Turbo ze stałą geometrią. Cicha praca.
Wady: Elektronika silnika, szczególnie elektryczny EGR z czujnikiem. Słabo się rozpędza.
  • Silnik: Andrzej
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 303000
  • Spalanie: 8.7 l/100km
Polecam
16.09.2018 Małuch
(9.3)
Opinia: Miałem te silnik w Lagunie II wersja kombi z 2002 roku potwierdzam silnik nie do zdarcia przy przebiegi 221ys silnik suchy nie brał oleju,turbo wtryski pompa wstanie idealnym.Na serwisie przed długa podróżą podpięty po kompa żadnych błędów i wszystkie parametry w normie.Sam serwisant potwierdził że
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Laguna II Grantour 100KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002 r 221tyś
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
24.05.2014 Sebastian Nare
(10.0)
Opinia: Witam posiadam lagunę 2 z 2004r. z silnikiem 1.9dci 105km bardzo dobry silnik niskie spalanie w granicach od 4.8l do 7l w zależności od warunków gdzie jeżdżę i kto prowadzi... znam historie samochodu od salonu i jedyne co wymieniane było to oleje, filtry, klocki,tarcze, i
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Renault Laguna 2 Authentique 1.9dci 105 km
Polecam