Silnik Renault 1.9 dCi o mocy 102KM wszedł do produkcji w 2000 roku i był stosowany do roku 2003. Ta odmiana miał zastosowanie w samochodach Renault Megane I, Scenic oraz Mitsubishi Carisma II. Jest to pierwsza konstrukcja, w której zastosowano system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1350 Bar. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja.
Jednostka o mocy 102KM występowała bez koła dwumasowego i współpracowała z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek. W porównaniu do poprzednich wersji silnika 1.9 dTi kultura pracy uległa zdecydowanej poprawie. Jednak ze względu na zastosowanie bardziej zaawansowanej technologii użytkownicy mogą być narażeni na wyższe koszty w przypadku awarii.W opinii kierowców silniki z 1.9 DCI chwalony jest za stosunkowo niską awaryjność , zadowalające poziomy spalania, a kultura pracy jest na dobrym poziomi.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 4) | (8.7) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 8.7/10 |
Dynamika | 8.3/10 |