Renault

Silnik Renault 1.9 dCi 110KM F9Q

12253
Silnik Renault 1.9 dCi 110KM F9Q

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.9 dCi FAP o mocy 110KM wszedł do produkcji w 2006 roku jako uzupełnienie gamy jednostek FQ9 i zadebiutował w Renault Megane II FL. Ta odmiana była stosowana przez bardzo krótki okres bo tylko jeden rok !!! Na rynku można spotkać również wersję 115KM która poza zwiększoną mocą nie różni się niczym. Obie posiadają system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja. Jednostka o mocy 110KM występuje z kołem dwumasowym i turbosprężarką o stałej geometrii.



Silnik w tej wersji współpracuje z 6 biegową skrzynią i seryjnie został wyposażony w filtr cząstek stałych FAP. W opinii kierowców silniki z 1.9 DCI chwalone są za stosunkowo niską awaryjność , zadowalające poziomy spalania. oraz wysoką kulturę pracy.W odróżnieniu od jej starszego brata w wersji 120KM jest to dobra trwała konstrukcja, która nie ma takich dużych obciążeń i wadliwego osprzętu. Silnik nie jest przeciążony co jest dużym plusem i żywotność jego jest zdecydowanie na wyższym poziomie. Silniki w tej odmianie bez problemowo przekraczają przebiegi ponad 200.000 km bez najmniejszych awarii, czego nie można powiedzieć o wersji 120-konnej.



Do najbardziej uciążliwych awarii można zaliczyć problem z przepływomierzem , elektroniką oraz częste problemy z lejącymi wtryskami. Są to usterki które można w prosty sposób zdiagnozować a koszty ich są nie wielkie. Przykładem mogą być lejące wtryski, nie jest to wielkim problemem. Ich naprawa polega na wymianie miedzianych podkładek które kosztują kilkadziesiąt złotych. Kondycja tej odmiany silnika jest uzależnione od jego eksploatacji oraz serwisu, przed zakupem warto sprawdzić jego stan.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • trwały układ wtryskowy
  • niskie poziomy spalania
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • awarie przepływomierza
  • lejące wtryski/wymiana podkładek
  • drobne awarie elektroniki

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: F9Q 674/758/804
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok

wtryskiwacze elektromagnetyczne-regeneracja 600zł, nowy element 1200zł
OLEJ !
Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP
Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30
WAŻNE !!!
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
25%
25%
0%
25%
25%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

18.02.2015 Tadeusz
(8.7)
Opinia: Witam, użytkuje 1.9 dci od 7 lat. Na liczniku ok. 250 tys. (a ile faktycznie ma nie wiem, sprowadzana z zachodu) Jest to wersja 110KM wiec dynamika na średnim poziomie ale za to jeśli jzu sie rozpędzi to jedzie jak z 150KM. Usterek poważnych nie
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Laguna II
Polecam