Silnik Renault 2.2 dCi o mocy 140KM z oznaczeniem G9T występował w samochodach marki Renault Laguna II oraz Vel Satis. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim Common Rail seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP. Do dyspozycji były dwie skrzynie biegów automatyczna lub 6-biegowa manualna. Jest kolejną odmianą silnika 2.2 dCi który wszedł do produkcji w 2004 roku i był stosowany do 2008 roku. Przez ten okres przeszedł kilka modyfikacji które pozwoliły uniknąć awarii z początkowych lat produkcji . Silnik na tamte czasy był mocno zaawansowany technologicznie. Według użytkowników właśnie ta odmiana była najmniej awaryjna z pośród pozostałych.
Jednak nieodpowiednio eksploatowana może powodować bardzo kosztowne oraz poważne awarii. Mianowicie może dojść do obrócenia panewek wału korbowego powodując tym samym jego poważne uszkodzenie. Kolejną wadą tej jednostki , może być problem z uszczelką pod głowicą co skutkuje ubytkiem płynu chłodniczego i w końcowej fazie przegrzaniem silnika!!! , W modelach z dużym przebiegiem zdarzają się częste awarie awarie koła dwumasowego oraz zaworu EGR.Jedną z przyczyn częstych usterek osprzętu silnika jest zbyt długi okres wymiana oleju co 30tyś !!! Również na dużą usterkowość jednostki ma wpływ jej skomplikowana budowa oraz jej wysilenie. Proponuje się zmniejszyć wymianę oleju i filtrów nawet do 10tyś a maksymalnie do 20tyś to na pewno wydłuży żywotność silnika oraz jego osprzętu.
Awaryjność tej jednostki jest również uzależniona od jej eksploatacji i serwisowania, zdarzają się egzemplarze które bez problemu przekroczyły 200.000 km bez najmniejszej awarii. Przed ewentualnym zakupem auta z tym silnikiem warto sprawdzić jego stan aby uniknąć kosztownych napraw.Ze względu na bardzo dużą awaryjność silnik został wycofany z produkcji oraz jego montażu wraz modelem Vel Satis w 2009 roku. Jego następcą była bardzo udana jednostka 2.0 dCi której awaryjność jest na znikomy poziomie. Jednak trzeba zaznaczyć że zaletami tej jednostki są wysoka kultura pracy, bardzo dobra dynamika, zadowalający poziom spalanie i dobre osiągi.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Olej !
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :
Średnia (głosów: 2) | (8.0) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 6.5/10 |
Dynamika | 8.0/10 |