Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 24094

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI Energy o mocy 110KM z momentem obrotowym 260Nm występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia .Wszedł do produkcji od 2014r i jest nową odmianą rodziny dCi o nazwie Energy.Konstrukcja praktycznie nie różni się od poprzedniej wersji silnika 1.5 dCi niczym, jedynie zostało wprowadzone kilka nowatorskich rozwiązań.W silniku zastosowano nowe systemy takie jak start & Stop oraz system odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania ESM.To właśnie te elementy miały wpłynąć na niższy poziom spalania oraz zdecydowane zmniejszenie CO2.Dodatkowo w silniku wprowadzono nowy układ recyrkulacji chłodzenia spalin oraz niskociśnieniowy EGR. W układzie wtryskowym zastosowano nowe dysze wtryskiwaczy o indywidualnym kącie wtrysku natomiast w układzie rozrządu wprowadzono popychacze wałka rozrządu z powłoką DLC (Diamond-Like Carbon). Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP spełnia normy spalin Euro 5 (niektóre wersje z emisją spalin Euro 6)Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 4L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 3.4L.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!!Jak każdy nowoczesny diesel został wyposażony w FAP jednak użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 110KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
?

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Energy -najważniejsze cechy tej odmiany !

- Nowoczesny system Stop & Start
- System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania ESM

Najnowsze rozwiązania technologiczne tej odmiany !

- Układ recyrkulacji schłodzonych spalin z niskociśnieniowy EGR
- Popychacze wałków rozrządu powlekane powłoką DLC Diamond-Like Carbon
- Nowoczesne Dysze z indywidualnym kątem wtrysku warstwowego ANI

-Spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro 6  

- Kod silnika od 2016 roku - K9k 656/657 (Megane IV,Scenic IV,Talisman)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 180

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 107
Średnia (głosów 14):
(5.71)
Trwałość
 5.21/10
Utrzymanie
 6.36/10
Dynamika
 5.57/10

Głosy według opinii:

77

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Megane 2013 / Talisman 2017 01.05.2021
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Zastanawiają mnie złe opinie o tym silniku. Miałem okazję użytkować go w 2 samochodach :Megane Kombi 2013 i Talisman Kombi 2017. Oba jako auta służbowe użytkowane przeze mnie. Megane ma w chwili obecnej 180 000 km i jeździ nim żona (wykupiony z firmy po zakończeniu leasingu przy przebiegu 150 000). Auto serwisowane w ASO, Jedyna usterka to przy 60 000 padł termostat ( wymiana w ASO na gwarancji). 120 000 wymiana rozrządu zgodnie z procedurą serwisową i przy 175 000 po 4 latach użytkowania od ostatniej wymiany. Poza tym w silniku nie zepsuło się absolutnie NIC. Wymiana oleju co 30 000 km. Kolejnym autem z tym silnikiem był służby Talisman. W chwili obecnej auto ma na liczniku 160 000 km przebiegu. Termin wymiany rozrządu wg ASO przewidziało po 130 000. W tym egzemplarzu przez cały okres użytkowania nie zepsuło się NIC. Mogę zdecydowanie polecić ten silnik, jeśli macie udokumentowaną bezwypadkową przszłość samochodu. Myślę, ze negatywne opinie na jedno temat mogą mieć taką przyczynę (niefachowo wykonana naprawa aut powypadkowych).Dynamika w Megane dobra w Talismannie wystarczająca

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:Dobra elastyczność , umiarkowane zużycie paliwa, trwałość jednostki napędowej.

Wady:Brak

Odmiana silnika: 110 KMRocznik: 2013/2017Przebieg: 180000/160000 Śr. spalanie: 6.7/6.5
laguna 15DCI110 18.01.2021
Średnia:
(0.00)
Nie

Opinia: zdecydowanie odradzam ten przereklamowany pseudo diesel, 2,0dci polecam

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:nadaje się jedynie do małych aut typu Clio w większych autach się męczy, szybko zużywa i dużo pali

Wady:za słaby i mocno awaryjny

Odmiana silnika: 15DCIRocznik: 2015Przebieg: 110 Śr. spalanie: 7.5
renault kadjar 11.12.2020
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: b dobry niskie spalanie cicha praca dobre osiagi nie lubia te silniki jszdy ostrej umiejetne korzystanie bez tzwzpoanu pozwoli na przejechanie duzo km olej wymiana raz w roku j mam na liczniku renault kadjar 12000 i nic sie nie dzieje zadnej ingerecji w silnik polecam

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:tani cichy niedrogi w utrzymaniu

Wady:brak

Odmiana silnika: 1.5 dciRocznik: 2016Przebieg: 120000 Śr. spalanie: 5.4
18.10.2020
Średnia:
(1.33)
Nie

Opinia: Za słaby, hałaśliwy, duże wibracje, brak elastyczności, zapychający się często DPF, troszku mocy na dole a dalej nic. Od początku eksploatacji 12 wizyt w serwisie, większość to problem z silnikiem, DPF i układ wtryskowy, drogi serwis !

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (1/10)

Zalety:?

Wady:słaby, hałaśliwy, duże wibracje, brak elastyczności, zapychający się często DPF, drogi serwis !

Odmiana silnika: 1,5 DCiRocznik: 2016Przebieg: 121 Śr. spalanie: 6.6
Reno Fluence 15DCi 110 06.05.2020
Średnia:
(2.00)
Nie

Opinia: Zachwalanie tego kiepskiego silnika to chyba robota handlarzy i komisów, które nie mogą się ich pozbyć z placu ! Jeździłem rok czasu i z trudem go sprzedałem niemal, że za bezcen, a w niecały rok straciłem na nim kupę kasy.

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (2/10)

Zalety:łatwo kupić

Wady:trudno sprzedać

Odmiana silnika: 1,5DCi 110koniRocznik: 2015Przebieg: 172 Śr. spalanie: 6.7
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.