Silnik 1.5 Energy dCi 90KM (K9K 628/656) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 14396

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI Energy o mocy 90KM z momentem obrotowym 220Nm występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia .Wszedł do produkcji od 2014r i jest nową odmianą rodziny dCi o nazwie Energy.Konstrukcja praktycznie nie różni się od poprzedniej wersji silnika 1.5 dCi po za nowymi technologiami .Nowościami jest zastosowanie nowych systemów takie jak start & Stop oraz systemu odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania ESM.To właśnie te elementy miały wpłynąć na niższy poziom spalania oraz zdecydowane zmniejszenie CO2.Dodatkowo w silniku wprowadzono nowy układ recyrkulacji chłodzenia spalin oraz niskociśnieniowy EGR. W układzie wtryskowym zastosowano nowe dysze wtryskiwaczy o indywidualnym kącie wtrysku natomiast w układzie rozrządu wprowadzono popychacze wałka rozrządu z powłoką DLC (Diamond-Like Carbon). Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP spełnia normy spalin Euro 5.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 4L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 3.4L.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!!Jak każdy nowoczesny diesel został wyposażony w FAP jednak użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 90KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
słaba dynamika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

 

Energy -najważniejsze cechy tej odmiany !

- Nowoczesny system Stop & Start
- System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania ESM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Franz 29.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Jestem pod wrażeniem spalania tego silnika (Megane IV) średnio wychodzi 4.2 l i to przy dosyć ostrej jeździe.Jak na pojemność i moc silnik jest dynamiczny ładnie wkręca się na obroty i czuć moc po wciśnięciu gazu.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Megane IV 90KMRocznik / Przebieg: 2017r/47tys Śr. spalanie: 4.2
Rex 25.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik jest bardzo oszczędny ale jest małe ale do pewnych prędkości czyli do 100km/h po wyżej znacznie wzrasta bo ponad 7l to wina wielkości auta i mocy.Normalne spalanie kształtuje się na poziomie 5.3l natomiast w mieście maksymalnie do 6.5l .Po za tym silnik jest cichy bardzo elastyczny i jak na swoje 90KM ma niezłego kopa.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Captur Energy 90KMRocznik / Przebieg: 2017r/ 37tys Śr. spalanie: 5.3

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.