Silnik Renault 1.5 Energy dCi o mocy 75KM wszedł do produkcji w 2016 roku i jest najsłabszą odmianą tej rodziny. Nowinką jest zastosowanie systemów takich jak Start & Stop oraz systemu odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania ESM. To właśnie te elementy miały wpłynąć na niższy poziom spalania oraz zdecydowane zmniejszenie CO2. Niewątpliwie atutem tej odmiany jet bardzo niski poziom spalania, który oscyluje w granicach 4L/100km.
Również na pochwałę zasługuję bardzo niska awaryjność można rzec że jest praktycznie zerowa, przy odpowiednim użytkowaniu bez problemu pokonuje przebiegi ponad 200 tys/km bez żadnych awarii. Aby uniknąć jakichkolwiek problemów trzeba pamiętać w szczególności o terminowej wymianie oleju, filtrów oraz tankować paliwo na sprawdzonych stacjach. Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skraca go do maksymalnie 15 tys. km.
Jak każdy nowoczesny diesel został wyposażony w FAP jednak użytkownicy nie powinni mieć problemów z jego zapychaniem lub awarią. Filtr jest całkowicie bezobsługowy, zastosowano tu piąty wtrysk tzw. dotrysk. Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania. Nie musimy jechać autem na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić, może to się odbywać na na postoju, w korku lub jeździe miejskiej. Reasumując silnik 1.5 dCi o mocy 75KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Energy -najważniejsze cechy tej odmiany !
– Nowoczesny system Stop & Start
– System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania ESM
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |