Saab

Silnik Saab 1.9 16V TiD 150KM Z19DTH

15217
Silnik Saab 1.9 16V TiD 150KM Z19DTH

Silniki Saab TiD / TTiD są stosowane w samochodach marki

  • Saab

Silnik Saab 1.9 16V TiD o mocy 150KM to konstrukcja koncernu Fiat, która miała zastosowanie w samochodach Saab 9-3 oraz 9-5. Jednostka bardzo popularna, znajdziemy ją również w samochodach Opla, Cadilaca oraz Alfy Romeo. W odróżnieniu od wersji 120-konnej ta odmiana jest 16 zaworowa. Silnik wyposażony we wtrysku Common Rail II generacji  z  wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1450 bar.To duży atut w razie ich awarii można je stosunkowo tanio zregenerować. Znajdziemy w tej odmianie wydajniejszy układ wtryskowy dzielony na 5 sekwencji oraz wydajniejszą pompę wysokiego ciśnienia.



Zwiększono ciśnienie doładowania oraz zastosowano większa turbosprężarkię o zmiennej geometrii łopatek firmy Garett.Sprzęgło wraz z kołem dwumasowym zostało wzmocnione przez co jest dużo trwalsze a niżeli w wersji 120-konnej. Do najbardziej uciążliwych awarii trzeba zaliczyć problemy urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym !!! Jest to bardzo poważna awaria która doprowadzała do uszkodzenia  silnika. W 2007 roku konstrukcja została poprawiona jednak ta usterka lubiła się powtarzać. Kolejnym problemem był zbierający się nagar na kolektorze oraz klapach wirowych oraz problemy z EGR-em. Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę. W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy niski poziom spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • urywające się klapy wirowe w kolektorze ssącym
  • gromadzenie się nagaru w klapach
  • awarie EGR-u
  • awarie zaworu VGT

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: Z19DTH
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

10%
10%
10%
40%
10%
20%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami