Silnik Saab 1.9 16V TTiD o mocach 160KM lub 180KM zadebiutował w 2007 roku i montowany był w Saabie 9-3 drugiej generacji. Jednostka jest wspólnym dziełem koncernów Fiata oraz General Motors. Ta wersja wyposażona jest w dwie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek różniące się wielkością, które uruchamiane są sekwencyjnie. Jest to bardzo dobre rozwiązanie które pozwala na osiągnięcie wysokiego momentu obrotowego i wpływa na efektywność pracy jednostki. Silnik wyposażony jest we wtrysk Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch.
Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarki. W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy przy przyzwoitym poziomie spalania. Również awaryjność nie jest wysoka przez lata zostały wyeliminowane uciążliwe usterki, jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji jednostki oraz jej serwisowania. Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej, problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie. Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji. Trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |