Saab

Silnik Saab 2.2 16V TiD 115KM D223L

3941
Silnik Saab 2.2 16V TiD 115KM D223L

Silniki Saab TiD / TTiD są stosowane w samochodach marki

  • Saab

Silnik Saab 2.2 16V TiD o mocy 115KM występował w latach 1998-2001 w modelu 9-3 pierwszej generacji. To konstrukcja zapożyczona od Opla, którą spotkamy również w samochodach Opel Sintra, Frontera oraz Omega. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej, współpracuje z kołem dwumasowym. Silnik charakteryzuje się niskim spalaniem, przeciętną dynamiką oraz kulturą pracy. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju, filtrów i tankowaniu na sprawdzonych stacjach paliwowych nie sprawiał większych problemów.



Jednak jednostka nie jest wolna od problemów, poważnym a zarazem kosztownym może okazać się awaria pompy wtryskowej , kolejnym mankamentem jest wypalanie się uszczelki pod głowicą . Dodatkowo przypadłością tego modelu jest pobór oleju. Należy szczególnie zwracać uwagę na ilość oleju i często kontrolować jego stan, serwis również zaleca jego częstsze wymiany max 15tys/km. Dużym plusem jest mechanizm rozrządu oparty o łańcuch również jego żywotność jest ograniczona i zdarzają się jego wymiany przy dużych przebiegach ponad 300tys.Układ zasilania/paliwowy potrafi przy niewielkiej  nieszczelności  zapowietrzyć się , zwłaszcza przy wymianie filtra paliwa !!! Prowadzi to to poważnej usterki pompy wtryskowej.



Obecnie na rynku spotkać można jednostki kilku oraz kilkunastoletnie dlatego trzeba wziąć pod uwagę możliwość naturalnego zużycia takich elementów jak turbosprężarka, koło dwumasowe, czy pompy wtryskowej. Na szczęście nie są to tak drogie (po za pompą wtryskową) i skomplikowane elementy jak w przypadku nowoczesnych Diesli z systemem Common Rail. Plusem jest bezproblemowy dostęp do części zamiennych oraz możliwość ich regeneracji co pozwala na zaoszczędzenie kosztów użytkowania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: pompa

Pompa wtryskowa (PSG16)

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bezobsługowy rozrząd
  • niskie koszta eksploatacji
  • przyzwoity poziomy spalania
  • dostępność części

Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • awarie koła dwumasowego
  • awarie pompy wtryskowej

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D223L (X22DTH)
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
100%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami