Silnik 1.6 TD 8V 60/70/80KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 10574

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 D/TD o mocach 60KM 70KM 80KM,to konstrukcja firmy Volkswagen która miła zastosowanie w samochodach Audi oraz VW w latach 80/90-tych.Konstrukcja silnika oparta na prostych rozwiązaniach której celem było uzyskanie niskiego poziomu spalania.Jednostka 8-zaworowa z wtryskiem pośrednim z pompa mechaniczną firmy Bosch.Na początku silnik był oferowany w wersji wolnossącej z mocą 54KM dopiero w następnych latach dodano turbinę i podwyższono moce do 60/70/80KM.Niestety wszystkie wersje występują bez intercoolera co przekłada się na słabą dynamikę.W silniku zastosowano rozrząd opary na pasku a jego interwał przypadał na 90.000 ty/km jednak serwisanci zalecają jego zmniejszenie nawet do 60 tys km.Jednostka w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwałą oraz mało awaryjną również dostępność części jest duża a serwis nie stanowi większego problemu.Oczywiście wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu auta.Zdarzają się auta w których przebiegi ponad 400 tys nie stanowią większego problemy jednak są przypadki awarii pompy wtryskowej czy elektryki przy dużo mniejszych przebiegach.Dużym atutem jest bezproblemowa dostępność do części lub ich regeneracja a serwis oraz naprawy nie są problematyczne.Minusem jest słaba dynamika oraz niska kultura pracy,natomiast jego średnie spalanie wynosi około 5l co rekompensuje wszelkie niedogodności.

Oznaczenia silnika: 1V,JR,RA,SB

Zalety:
prosta budowa silnika
niska awaryjność
dostępność części
niskie spalanie
bezproblemowe przebiegi ponad 500tys/km !!!

Wady:
niska kultura pracy
bardzo słaba dynamika
awarie alternatora


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(4.67)
Trwałość
 5/10
Utrzymanie
 5/10
Dynamika
 4/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Passat B3 27.08.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Stara, pancerna i ponadczasowa konstrukcja.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: SBRocznik: 1990Przebieg: 296000 Śr. spalanie: 5
VW Passat B2 07.01.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Miałem Passata kombi 86r 1.6d 54 konie. Spalanie 4,5-5 litrów. Kultura pracy po rozgrzaniu wysoka, silnik cichy. Wersja 1.6 td 80 koni posiadała intercooler.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Zadawalajaca kultura pracy po rozgrzaniu układu napędowego. Niskie spalanie. Trwałość.

Wady:Głośny na zimno. Słabe osiągi lecz akceptowalne.

Odmiana silnika: 1.6 D 54KMRocznik: 1986Przebieg: 220000 Śr. spalanie: 5

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.