Silnik VW 1.6 TD 8V o mocach 60KM, 70KM lub 80KM to konstrukcja firmy Volkswagen z rodziny EA086, która miała zastosowanie w samochodach Audi oraz VW w latach 80/90-tych. Konstrukcja silnika oparta na prostych rozwiązaniach której celem było uzyskanie niskiego poziomu spalania. Jednostka 8-zaworowa z wtryskiem pośrednim z pompa mechaniczną firmy Bosch. Na początku silnik był oferowany w wersji wolnossącej z mocą 54KM dopiero w następnych latach dodano turbinę i podwyższono moce do 60/70/80KM.
Niestety wszystkie wersje występują bez intercoolera co przekłada się na słabą dynamikę. W silniku zastosowano rozrząd opary na pasku a jego interwał przypadał na 90.000 ty/km jednak serwisanci zalecają jego zmniejszenie nawet do 60 tys km. Jednostka w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwałą oraz mało awaryjną również dostępność części jest duża a serwis nie stanowi większego problemu. Oczywiście wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu auta.
Zdarzają się auta w których przebiegi ponad 400 tys nie stanowią większego problemy jednak są przypadki awarii pompy wtryskowej czy elektryki przy dużo mniejszych przebiegach. Dużym atutem jest bezproblemowa dostępność do części lub ich regeneracja a serwis oraz naprawy nie są problematyczne. Minusem jest słaba dynamika oraz niska kultura pracy, natomiast jego średnie spalanie wynosi około 5l co rekompensuje wszelkie niedogodności.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pompa
Pompa wtryskowa Bosch
Średnia (głosów: 5) | (8.0) |
Trwałość | 9.8/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 6.3/10 |