Volkswagen

Silnik VW 1.9 TDI 8V VEP 110KM EA180

69306
Silnik VW 1.9 TDI 8V VEP 110KM EA180

Silniki VAG 1.9 TDI VEP / 1.9 TDI PD są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.9 TDI 8V EA180 o mocy 110KM z oznaczeniami AFN, AHF, ASV lub AVG jest kolejną odmianą silników TDI z rodziny EA180. Jednostka 8-zaworowa zasilana przez bezpośredni wtrysk paliwa za pomocą  pompy rozdzielczowej firmy Bosch VP37. Silnik był wyposażony w turbosprężąrkę o zmiennej geometrii łopatek , intrecooler, EGR oraz koło dwumasowe.


Z pośród wszystkich odmian zasilanych pompą właśnie ta jest uznawana za najlepszą pod względem osiągów oraz spalania. Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. A średnie spalanie oscylowało w granicach 5.5l/100km – to bezapelacyjnie największa zaleta tej jednostki. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje. Dodatkowym atutem był układ wtryskowy, który nie była tak wyczulony na złej jakości paliwo przez co nie stwarzał większych problemów użytkownikom.


Reasumując sinik 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki, pompy wtryskowej  lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Pompa Rozdzielczowa BOSCH VP37

Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • niskie poziomy spalania
  • mała awaryjność
  • dostępność części
  • tani serwis

Wady

  • głośna praca
  • awarie dwumasy
  • wycieki oleju
  • awarie EGR-u
  • awarie przepływomierza
  • awarie pompy wtryskowej przy dużych przebiegach

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AFN, AVG, ASK, ASV, AHF
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 10.000 km lub 1 rok

Oznaczenia silnika :
-AFN AHF ASV AVG – 110KM przy 4150 obr/min 235Nm

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 16) (8.8)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 8.9/10
Dynamika 8.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 14 2

Najbardziej awaryjna część

63%
13%
9%
4%
4%
7%
Suma głosów: 46

Opinie użytkowników

01.10.2023 Octavia 1
(8.3)
Opinia: 2 i pół roku temu kupiłem Skodę Octavię 1generacji z 2002roku przebieg 266000 z tym silnikiem dotychczas nie było z nim problemu aż do teraz nagle silnik się wyłączył a z wydechu poleciała biała chmura dymu i już nie chciał odpalić przejachalem na nim tylko
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1.9tdi 110km
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 282000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
27.09.2023 Seat Leon 1 Top Sport
(9.3)
Opinia: Zajefajny silnik
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - Niskie spalanie - Podatność na modyfikacje - Fajny moment obrotowy zbiera się fajnie po czipie na 150km
Wady: - Średnia kultura pracy
  • Silnik: ASV 110km mapa na 150km
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 202
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
17.11.2022 Octavia 1
(9.3)
Opinia: Kupiłem Octavię 1 z silnikiem 1.9 TDI 110 km ASV. Potrzebny był mi diesel. Kryteria wyboru : pancerny, oszczędny, tani w naprawach. Ten silnik w tym samochodzie to połączenie wszystkiego czego potrzebuje. Nie dzieje się z motorem nic. Dosłownie nic. Wiadomo ma swoje lata gdzieś
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Oszczędny Tani w serwisie Trwały Prosty w ewentualnych naprawach Kazdy mechanik go naprawi Ogrom części zamiennych
Wady: Kurcze ,chyba brak. Nie no dobra mógł by mieć jak na te 110 km trochę większego.kopa
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 315908
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
16.06.2022 Sharan
(7.7)
Opinia: Mam krótko kupiłem szurana ze względu na 3 dzieci. Ma przebieg potężny jakieś 440 tys. Ale wszystko działa i mam z tego bekę a auto ma 1997 rok a mamy 2022. Pali mi dużo mniej jak piszecie że wam a patrzcie na przebieg więc w
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Rekord bez foteli spalanie 3.9l
Wady: Dwumas który wyjebalem po miesiącu i wstawiłem sztywne koło zamachowe.
  • Silnik: 81 kw
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 440000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
12.02.2021 Leon 1M ASV
(10.0)
Opinia: Jeżdżę autem Seat Leon 1M w którym pojeździe znajduje się silnik 1.9 TDI ASV 110KM.Posiadam go od 2012 roku. Najlepszy silnik diesla jaki mógł powstać. awarie jakie miałem to oczywiście turbina ale swoje już przejechała i 3 razy przepływomierz i raz wymieniałem sprzęgło. ale przy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Tanie części Małe spalanie żwawy silnik ( 110KM)
Wady: Turbina Dwumas Przepływomierz
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 330000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam