Silnik Volkswagen 1.9 TDI 8V EA180 o mocy 110KM z oznaczeniami AFN, AHF, ASV lub AVG jest kolejną odmianą silników TDI z rodziny EA180. Jednostka 8-zaworowa zasilana przez bezpośredni wtrysk paliwa za pomocą pompy rozdzielczowej firmy Bosch VP37. Silnik był wyposażony w turbosprężąrkę o zmiennej geometrii łopatek , intrecooler, EGR oraz koło dwumasowe.
Z pośród wszystkich odmian zasilanych pompą właśnie ta jest uznawana za najlepszą pod względem osiągów oraz spalania. Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. A średnie spalanie oscylowało w granicach 5.5l/100km – to bezapelacyjnie największa zaleta tej jednostki. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje. Dodatkowym atutem był układ wtryskowy, który nie była tak wyczulony na złej jakości paliwo przez co nie stwarzał większych problemów użytkownikom.
Reasumując sinik 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki, pompy wtryskowej lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pompa
Pompa Rozdzielczowa BOSCH VP37
Oznaczenia silnika :
-AFN AHF ASV AVG – 110KM przy 4150 obr/min 235Nm
Średnia (głosów: 16) | (8.8) |
Trwałość | 8.8/10 |
Utrzymanie | 8.9/10 |
Dynamika | 8.6/10 |