Volkswagen

Silnik VW 1.4 TDI 6V PD 75KM AMF/BAY/BHC

40042
Silnik VW 1.4 TDI 6V PD 75KM AMF/BAY/BHC

Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.4 TDI 6V PD EA188 o mocy 75KM wszedł do produkcji w 1999 roku i był stosowany do 2005 roku. Posiadał oznaczenia AMF, BAY, BHC. Początkowo jednostka występowała tylko w tej odmianie mocy, dopiero w późniejszych latach wprowadzono nowe odmiany które przeszły szereg modyfikacji.


Silnik wyposażony był w system wtrysku bezpośredniego realizowany przy użyciu pompowtryskiwaczy, współpracował z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek i nie posiadał koła dwumasowego. Jednostka 3-cylindrowa powstała na bazie sprawdzonego silnika 1.9 TDI, z której został usunięty jeden cylinder .Konstruktorzy VW nie przypuszczali, że właśnie ta operacja nie specjalnie przysłuży się dobrej pracy silnika. Okazało się, że kultura pracy pogorszyła się w porównaniu z pierwowzorem i na dodatek zaczęły ja trapić różnego typu awarie. Do najczęstszych trzeba zaliczyć  problemy z chłodzeniem oraz wtryskiwaczami.


Do bardziej poważniejszych zużycie pierścieni oporowych wału korbowego (ta usterka nie była nagminna lecz jej usunięcie wiązało się z wyminą dolnej części silnika która była kosztowna). W dodatku spalanie które miało być mniejsze do 1.9 TDI nie wiele się różniło. Dużym minusem jest głośna praca oraz wibracje. W opinii kierowców jednostka nie należy do udanych konstrukcji. Bezawaryjność jest na średnim poziomie, wysokie zużycie paliwa w stosunku do tak małej pojemności a kultura pracy silnika pozostawia wiele do życzenia.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 6

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • Prosta konstrukcja silnika
  • dostępność części zamiennych
  • bezproblemowy serwis-naprawy

Wady

  • niska kultura pracy
  • bardzo słaba dynamika
  • awarie układu wtryskowego
  • awarie układu chłodzenia

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AMF, BAY, BHC
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 14) (8.7)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 13 1

Najbardziej awaryjna część

15%
23%
23%
8%
8%
23%
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

30.11.2022 A2
(9.0)
Opinia: Przepraszam ale dodalem pomylkowo zla opinie odnosnie awaryjnosci turbosprezarki. Turbina jest pancerna nic sie z nia nie dzieje chodzi jak nowa niemal do konca silnika. Koszt zakupu drugiej uzywanej ok 150zl -kupilem przez zla diagnoze usterki a wina okazala sie zapchana zaslepiona odma papierem by
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niezawodny, tanie uzywane czesci bo to się nie psuje, koszt kompletnego silnika ok 700-1300zl. Spalanie od 3.5-6 zalezne od stanu wtryskow, przeplywki i stylu jazdy oraz oczywiscie czy trasa czy miasto.
Wady: Dosc glosny silnik przy szybkiej jezdzie. W stosunku do 1.9tdi zbytnio oszedny to nie jest. Cierpi na wady wrodzne osadzenia mocowania PD tak samo silnik 1.4 jak i 1.9 co powoduje nieszczelnosc i cofanie sie paliwa do zbiornika i problemy z uruchomieniem silnika kiedy stoi przodem
  • Silnik: 75
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
30.11.2022 Audi A2, polo 6n2, fabia,
(9.0)
Opinia: Silnik pancerny przy bdbaniu o olej nie wymaga ingerencji mechanika do ok 200-300tys km. Potem wymiana lancucha pompy oleju i kol zebatych po zdjeciu rozrzadu i miski olejowej obowiazkowa. Posiada problem z cofaniem sie paliwa pompowtryskami PD dokladnie ich oringami juz przy ok.200tys.km. wymiana na
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Tani, niezawodny, wtryskiwacze chodza bezawaryjnie do min 500tys.km opinia serwisu Bosch potwierdzona 20letnim doswiadczeniem. Osobiscie wszystkie tzw.usterki wtryskiwaczy jakie przez ponad 10lat spotkalem wynikaly zawsze z winy wiazki/kostek lub nieszczelnosci oringow Przez 10lat ani 1szt nie mialem uszkodzonej a jezdzilem wieloma AMF. Robilem tez 1.9TDi
Wady: Kultura pracy silnika - trzeba przywyknac, oszczedny tez mega nie jest jednak w mrozy po miescie spala sprawny AMF 6litrow. Srednio w trasie droga expresowa lub autostrada ok.5.5 litra to bardzo duzo jak na 3cyl. Zbyt wysokie obroty silnika, brak 6 biegu dyskwalifikuje to auto
  • Silnik: Amf
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 287000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
11.05.2021 Alfred Audi A2 1.4 tdi 75 KM
(8.0)
Opinia: to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej silnikowy co 12 tys wymiana co 2 lata olej w skrzyni, płyn chłodzący i hamulcowy, jednorazowo w roku wszystkie filtry, co
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
Zalety: świetny do miasta spalanie na poziomie 4,5 w mieście to napewno nie jest dużo( w stosunku do masy można było mniej bo wazy ledwie 960 kg). dużo miejsca w środku dla 4 osób. znośny bagażnik. nie gnije, tanie części zamienne bo to prawie Fabia, bardzo
Wady: silnik pracuje jak traktor c360 Ciasno jeśli chodzi o dostęp do osprzętu silnika od strony podszybia. widoczność do tyłu słaba
  • Silnik: 75
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 350
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
19.01.2019 seat ibiza
(0.0)
Opinia: Mam seata ibize 2003 r 75 km 1.4 tdi amf dobry silnik mało awaryjny , zrobiłem nią 150000km codzienie dojeżdżam ponad 260 km w obie strony.Fakt głośny silnik jest ale tak wszystko ok zawieszenie mocne jedynie padaja tuleje stabilzatora lub same łaczniki . Rorzad łatwy
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 1.4 tdi
  • Rocznik / Przebieg: 2003
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Polecam
13.06.2017 Wojciech
(7.3)
Opinia: Posiadam autko dwa lata jego przebieg na liczniku to 230000 tys chociaż wiem ze jest dwukrotnie wyższy (poprzedni właściciel zapomniał wymazać przebieg z pokrywy od rozrządu) . Rzeczywiście kiepska kultura pracy i wysokie spalanie jak na taki mały silnik ale co do dynamiki daje rade,
  • 5.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: : Ibiza/ 75 km
  • Rocznik / Przebieg: 2003/450000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam