Silnik Volkswagen 1.4 TDI 6V PD EA188 o mocy 75KM wszedł do produkcji w 1999 roku i był stosowany do 2005 roku. Posiadał oznaczenia AMF, BAY, BHC. Początkowo jednostka występowała tylko w tej odmianie mocy, dopiero w późniejszych latach wprowadzono nowe odmiany które przeszły szereg modyfikacji.
Silnik wyposażony był w system wtrysku bezpośredniego realizowany przy użyciu pompowtryskiwaczy, współpracował z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek i nie posiadał koła dwumasowego. Jednostka 3-cylindrowa powstała na bazie sprawdzonego silnika 1.9 TDI, z której został usunięty jeden cylinder .Konstruktorzy VW nie przypuszczali, że właśnie ta operacja nie specjalnie przysłuży się dobrej pracy silnika. Okazało się, że kultura pracy pogorszyła się w porównaniu z pierwowzorem i na dodatek zaczęły ja trapić różnego typu awarie. Do najczęstszych trzeba zaliczyć problemy z chłodzeniem oraz wtryskiwaczami.
Do bardziej poważniejszych zużycie pierścieni oporowych wału korbowego (ta usterka nie była nagminna lecz jej usunięcie wiązało się z wyminą dolnej części silnika która była kosztowna). W dodatku spalanie które miało być mniejsze do 1.9 TDI nie wiele się różniło. Dużym minusem jest głośna praca oraz wibracje. W opinii kierowców jednostka nie należy do udanych konstrukcji. Bezawaryjność jest na średnim poziomie, wysokie zużycie paliwa w stosunku do tak małej pojemności a kultura pracy silnika pozostawia wiele do życzenia.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 6
Typ wtrysku: pompa
Średnia (głosów: 14) | (8.7) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 8.8/10 |