Silnik 1.4 TDI o mocy 90KM wszedł do produkcji w 2003 roku i był stosowany do 2005 r. w Audi A2. Ta odmiana była stosowana bardzo krótko ponieważ w między czasie silnik przeszedł szereg modyfikacji i otrzymał bardziej zaawansowany osprzęt. Jednak trzeba nadmienić, iż ta wersja jest zdecydowanie bardziej dynamiczniejsza od odmiany 75-konnej a to zasługa zastosowania turosprężarki o zmiennej geometrii łopatek. Trzeba pamiętać, że w tej wersji znajduje się sprzęgło z kołem dwumasowym. Wpływa to na polepszenie pracy silnika jednak w razie awarii koszty wzrastają kilkukrotnie aniżeli przy zwykłym sprzęgle.
Jednostka 3-cylindrowa powstał na bazie sprawdzonego silnika 1.9 TDI. Konstruktorzy VW nie przypuszczali że właśnie ta operacja nie specjalnie przysłuży się dobrej pracy silnika. Okazało się że kultura pracy pogorszyła się w porównaniu z pierwowzorem i na dodatek zaczęły ja trapić różnego typu awarie. Do najczęstszych trzeba zaliczyć problemy z chłodzeniem oraz wtryskiwaczami.
Do bardziej poważniejszych zużycie pierścieni oporowych wału korbowego (ta usterka nie była nagminna lecz jej usunięcie wiązało się z wyminą dolnej części silnika która była kosztowna). Dużym minusem jest głośna praca oraz wibracje. W opinii kierowców jednostka nie należy do udanych konstrukcji. Bezawaryjność jest na średnim poziomie, zużycie paliwa wysokie w stosunku do tak małej pojemności a kultura pracy silnika pozostawia wiele do życzenia.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 6
Typ wtrysku: pompa
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |