Silnik Volkswagen 1.9 D 8V z rodziny EA086 – jednostka wysokoprężna, wolnossąca z wtryskiem pośrednim realizowanym przy pomocy pompy rotacyjnej. Generowana moc to 64 lub 68KM. Jest to jedna z najprostszych jednostek wysokoprężnych. Brak tutaj turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę to jest ona bardzo słaba. Jeśli jednak nie zależy nam na osiągach, a tylko na przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, silnik jak najbardziej zda egzamin. Kolejnym minusem jest jego głośna praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu. Poziomy spalania są na bardzo satysfakcjonującym poziomie, mieszczą się średnio w granicach 6.0L na 100km.
W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszty niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. W kolejnych latach w celu podniesienia osiągów zamontowano turbosprężarkę. Rozwiązanie takie nieco podniosło dynamikę oraz przyspieszenie. Reasumując silnik 1.9 D to prosta konstrukcja, które nie grzeszy kulturą pracy. Z drugiej jednak strony gwarantują szybką i tanią naprawę.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pompa
Pompa wtryskowa
Średnia (głosów: 4) | (8.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 6.7/10 |