Silniki VAG D / TD / SDI VEP / SDI PD są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 1.9 TD 8V z rodziny EA086 o mocy 75KM jest kolejną odmianą po wersji wolnossącej w której zastosowano turbosprężarkę przez co można było uzyskać większą moc. Silnik zyskał na dynamice w porównaniu odmiany wolnossącej. Jedynym mankamentem tej odmiany jest głośniejsza praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu.
Jednak te niedogodności rekompensuje niski poziom spalania są oraz duża trwałość. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszty niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. Reasumując silnik 1.9 TD to trwała konstrukcja o niskiej awaryjności i przyzwoitych kosztach utrzymania. W razie awarii nieskomplikowana budowa oraz brak drogie osprzętu gwarantują szybką i tanią naprawę.
Opinia:
Super silnik, bezawaryjny i ekonomiczny. Do codziennej jazdy dobrze się nadaje. Po wymianie pina w pompie można bardzo łatwo podnieść moc o około 15KM
10.0/10
10.0/10
7.0/10
Silnik:
75 KM AAZ
Rocznik:
1996
Przebieg:
350000
Spalanie:
6.0 l/100km
Polecam
13.08.2019GOLF 3 TD
(8.3)
Opinia:
Silnik dynamiczny po zmianie na Boost PIN (tania i łatwa modyfikacja), łatwo podnieść trochę moc. Posiadałem 7 lat. Spalanie od 4,2(mierzone na stacji od strzała do strzała) przy 80 km/h w nocy, do 8,5 na trasie przy bucie w podłodze(krótka piątka). Nie wiem ile realnie
miał przebiegu ale przy około 300 urwał sie klin na wale. Nie ma podejścia do TDI nawet 90. Ratuje tylko krótka skrzynia po małych modach mozna ładnie ruszać na światłach. Na trase się kompletnie nie nadaje, chyba że ktoś lubi jeździć 100 km/h.2 Skrzynie zajechałem. Reszta podzespołów bezawaryjna.