Silnik Volkswagen 1.4 TDI 12V CR z rodziny EA288 o mocy 75KM zadebiutował w 2014 roku. Jest to nowa konstrukcja, którą spotykamy w Seacie Ibiza IV oraz VW Polo V. Jest najsłabszą odmianą spośród tej rodziny.Konstrukcja 3-cylindrowa, w której zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań. Silnik spełnia najostrzejsze normy spalin Euro 6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF.
Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania. W odróżnieniu od poprzednika, który posiadał pompowtryski tu został zastosowany system Common Rail. Charakteryzuje się bardzo dobrą pracą czego nie można było powiedzieć o jego poprzedniku, jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach (brak uciążliwych drgań) a spalanie oscyluje średnio w granicach 4l/100km. Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne, silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć, że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |