Volkswagen

Silnik VW 1.4 TDI 12V CR 90KM CUSB

23830
Silnik VW 1.4 TDI 12V CR 90KM CUSB

Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.4 TDI 12V CR z rodziny o mocy 90KM   zadebiutował w 2014 roku. Jest to nowa konstrukcja z rodziny EA288 spotykana w Audi A1, Seacie Ibiza IV, Skodzie Fabii III i Rapid oraz VW Polo V.
Konstrukcja 3-cylindrowa, w której zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań. Silnik spełnia normy spalin Euro 6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF. Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania. W odróżnieniu od poprzednika, który posiadał pompowtryski tu został zastosowany  system Common Rail.


Charakteryzuje się bardzo dobrą pracą czego nie można było powiedzieć o jego poprzedniku – jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach (brak uciążliwych drgań) a spalanie oscyluje średnio w granicach 4l/100km. Do dyspozycji mamy dwie przekładnie: manualną oraz dwusprzęgłową DSG. Wysoki moment obrotowy, który udało się uzyskać przekłada się na dobra dynamikę i elastyczność silnika. Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne, silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć, że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoki moment obrotowy
  • niski poziom spalania

Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • kosztowne ceny serwisu i przeglądów
  • awaryjny filtr cząstek stałych (jazda miejska)

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CUSB
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW 507,00, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.0)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 5.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

20%
20%
20%
13%
13%
13%
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

28.01.2019 Skoda Rapid
(7.0)
Opinia: Posiadam Skode Rapid z z motorem 1.4tdi 90ps DSG. Na poczatku bylo duze pozytywne zaskoczenie pracy silnika i skrzyni, ale w raz mijajacymi kilometrami podniecenie zamienilo sie na wqurwienie. DSG bardzo czesto lubi jechac w trasie np przy 100kmh na 5 lub 6 biegu, zamiast na
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 90PS/ CUSB
  • Rocznik / Przebieg: 2016/45000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam
12.07.2017 Paweł
(7.0)
Opinia: Służbowy samochód, eksploatowany intensywnie stąd takie spalanie, prywatnie spokojnie można zejść poniżej 5 litrów. Zdecydowanie wystarczająca dynamika, czuć moment obrotowy, dobrze zestrojone skrzynia 5 biegowa. Ale słychać że to 3 cylindrowy diesel. W dodatku nie wytrzymuje dwumasowe koło. Kilka osób w firmie już wymieniło w
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Rapid/90
  • Rocznik / Przebieg: 2015/90 tys
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam