Silnik Volkswagen 1.4 TDI 12V CR z rodziny o mocy 90KM zadebiutował w 2014 roku. Jest to nowa konstrukcja z rodziny EA288 spotykana w Audi A1, Seacie Ibiza IV, Skodzie Fabii III i Rapid oraz VW Polo V.
Konstrukcja 3-cylindrowa, w której zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań. Silnik spełnia normy spalin Euro 6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF. Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania. W odróżnieniu od poprzednika, który posiadał pompowtryski tu został zastosowany system Common Rail.
Charakteryzuje się bardzo dobrą pracą czego nie można było powiedzieć o jego poprzedniku – jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach (brak uciążliwych drgań) a spalanie oscyluje średnio w granicach 4l/100km. Do dyspozycji mamy dwie przekładnie: manualną oraz dwusprzęgłową DSG. Wysoki moment obrotowy, który udało się uzyskać przekłada się na dobra dynamikę i elastyczność silnika. Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne, silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć, że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną .
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 2) | (7.0) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 7.5/10 |
Dynamika | 5.5/10 |