Silnik Volkswagen 1.4 TDI 12V o mocy 105KM z rodziny EA288 zadebiutował w 2014 roku. To najmocniejsza odmiana z rodziny 1.4 TDI po wersji 75KM oraz 90KM. Jest to nowa konstrukcja, spotykana w Skodzie Fabia, Seacie Ibiza oraz VW Polo. Konstrukcja 3-cylindrowa, w której zastosowano szereg nowych rozwiązań. Silnik spełnia najostrzejsze normy spalin Euro 6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF. Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania. W odróżnieniu od poprzednika, który posiadał pompowtryski, tutaj zastosowano system Common Rail.
Charakteryzuje się bardzo dobrą pracą czego nie można było powiedzieć o jego poprzedniku – jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach (brak uciążliwych drgań) a spalanie oscyluje średnio w granicach 4l/100km. Wysoki moment obrotowy, który udało się uzyskać przekłada się na dobra dynamikę i elastyczność silnika. Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne – silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 3) | (6.9) |
Trwałość | 5.3/10 |
Utrzymanie | 6.7/10 |
Dynamika | 8.7/10 |