Volkswagen

Silnik VW 1.4 TDI 6V PD 70KM BNM/BWB

22035
Silnik VW 1.4 TDI 6V PD 70KM BNM/BWB

Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.4 TDI 6V PD EA188 o mocy 70KM z mom. obr. 155Nm wszedł do produkcji w 2005 roku i był stosowany do 2011 roku. Jest jedną z bardziej popularnych odmian tego silnika na rynku, która miła szerokie zastosowanie w samochodach Seat, Skoda i VW. Ta odmiana w całości oparta jest na starszej wersji 75-konnej, w której wprowadzono szereg modyfikacji.


Jednostka 3-cylindrowa powstał na bazie sprawdzonego silnika 1.9 TDI, usunięto jeden cylinder. Konstruktorzy VW nie przypuszczali, że właśnie ta operacja nie specjalnie przysłuży się dobrej pracy silnika. Okazało się że kultura pracy pogorszyła się w porównaniu z pierwowzorem i na dodatek zaczęły ją trapić różnego typu awarie. Do najczęstszych trzeba zaliczyć  problemy z chłodzeniem oraz wtryskiwaczami.


Do bardziej poważniejszych zużycie pierścieni oporowych wału korbowego (ta usterka nie była nagminna, lecz jej usunięcie wiązało się z wyminą dolnej części silnika która była kosztowna). W dodatku spalanie które miało być mniejsze niż w 1.9 TDI nie wiele się różniło. Dużym minusem jest głośna praca i wibracje. W opinii kierowców jednostka nie należy do udanych konstrukcji. Bezawaryjność jest na średnim poziomie, wysokie zużycie paliwa w stosunku do tak małej pojemności a kultura pracy silnika pozostawia wiele do życzenia.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 6

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • Prosta konstrukcja silnika
  • dostępność części zamiennych
  • bezproblemowy serwis-naprawy

Wady

  • niska kultura pracy
  • słaba dynamika
  • awarie wtryskiwaczy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: BNM, BWB
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W40 norma 505.01, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (7.1)
Trwałość 6.5/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 2

Najbardziej awaryjna część

18%
45%
18%
9%
0%
9%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

23.08.2020 VW Polo 1.4 TDI 70 KM
(9.0)
Opinia: Samochód z tym silnikiem użytkowałem na dystansie od 120.000 km do 272.000 km w VW Polo przez okres 5 lat. Silnik oceniam bardzo pozytywnie pod kątem bezawaryjności oraz ekonomiki (średnio 4,2-4,5 l/100 km nawet z włączoną klimą). Przez cały czas użytkowania samochód nie zaskoczył mnie praktycznie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: - trwałość - niskie koszty serwisowania - niskie spalanie - wierny "wół roboczy" na trasy :-)
Wady: - charakterystyka pracy 3 cylindrów - delikatne zapocenia
  • Silnik: 70 KM BNM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 272000
Polecam
14.02.2018 Pawel
(10.0)
Opinia: Nie jest do demon mocy . Faktycznie gorsza kultura pracy niż w 1.9 tdi. Ale nie mogę narzekać. Jak narazie bezawaryjna jednostka. Tankuje tylko paliwo Premium aby zadbać o. Wtryskiwacze. Zawsze zapali niezależnie od mrozu. Moim zdaniem jednostka godna polecenia . Trzeba uważać na zajechane jednostki po flotach. Pozdrawiam"
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Fabia 70km
  • Rocznik / Przebieg: 2007
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam
18.09.2017 Grzegorz
(7.7)
Opinia: Mimo średnich opinii zaryzykowałem i nie żałuje, Fabia 1.4 TDI combi 70KM kultura faktycznie niezbyt przyjemna, odczuwalna turbo dziura i na autostradzie się męczy ale mimo przebiegu 218tys po prawie trzech latach użytkowania stwierdzam że idealne autko z tym silnikiem na miasto i wakacyjny wypad.
  • 5.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 70KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008/218000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
05.06.2017 Anonim
(8.0)
Opinia: "Autem zrobiłem już od roku ok 35000km przez dokładnie rok użytkowania. Posiadam najsłabszą wersję 70km, uważam że auto jest dynamiczne (80% przebiegu robię w trasie) Turbodziura rzeczywiście zauważalna poniżej 2000 obrotów, ale nie zgadzam się że silnik pali tylko ok 0,5l mniej niż 1.9 Tdi.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Polo/ 70km
  • Rocznik / Przebieg: 2007/ 162000km
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
22.12.2014 Krystek
(7.3)
Opinia: spalanie naprawde imponujace ponizej 5 jak ktos chce mocy to 1.9 130km jak na 70km przyspieszenie naprawde robi wrazenie praca silnika przy przeciaganiu na biegach jak w benzynie na zimnym silniku (zima) troche szarpniecie przy odpalaniu po rozgzaniu jest duzo lepiej wersja 70 km jest
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Seat Cordoba 70KM
Polecam