Silnik 2.4 R5 D 10V 78/82KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 7932

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 D  R5 występował w kilku odmianach mocy 75KM 78KM 82KM i miał zastosowanie samochodach  Audi oraz Volkswagen.Jednostka wolnossąca całkowicie opracowana przez koncern Volkswagen posiada system wtrysku bezpośredniego, realizowany przy pomocy pompy wtryskowej Bosch VP37.Ze względu na brak turbiny silnik nie może poszczycić się dobrymi osiągami oraz dobrą dynamiką która jest na bardzo niskim poziomie.Również poziomy spalania nie należą do szczególnie niskich średnio wychodzi między 7-8 litrów na 100km. W opinii kierowców silnik cieszy się pozytywną opinią ze względu na bardzo niską awaryjność.Auta z tym silnikiem bezproblemowo pokonuję przebiegi po wyżej 500 tys/km bez większych problemów Po stronie minusów należy zapisać niską kulturą pracy oraz bardzo słabą dynamikę.

Oznaczenia silnika: AAS

Zalety:
bardzo trwał konstrukcja
dostępność części zamiennych
przyzwoity poziom spalania
niska awaryjność

Wady:
bardzo słaba dynamika
głośna praca silnika
niska kultura pracy
awarie pompy wtryskowe

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.