Silniki VAG D / TD / SDI VEP / SDI PD są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 2.4 R5 D 10V występował w kilku odmianach mocy: 75KM, 78KM (VW T4) lub 82KM (Audi 100). Jednostka rzędowa, 5-cylindrowa, wolnossąca, całkowicie opracowana przez koncern Volkswagen, posiada system wtrysku bezpośredniego realizowany przy pomocy pompy wtryskowej Bosch VP37. Ze względu na brak turbiny silnik nie może poszczycić się dobrymi osiągami oraz dynamiką, które są na niskim poziomie.
Również poziomy spalania nie należą do szczególnie niskich średnio jest to pomiędzy 7 a 8 litrów na 100km. W opinii kierowców silnik cieszy się pozytywną opinią ze względu na bardzo niską awaryjność. Auta z tym silnikiem bezproblemowo pokonuję przebiegi powyżej 500 tys. km bez większych problemów. Po stronie minusów należy zapisać niską kulturą pracy oraz bardzo słabą dynamikę.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
5-cylindrowy
Ilość zaworów:
10
Typ wtrysku:
pompa
Pompa wtryskowa Bosch
Zalety
bardzo trwał konstrukcja
dostępność części zamiennych
przyzwoity poziom spalania
niska awaryjność
Wady
bardzo słaba dynamika
głośna praca silnika
niska kultura pracy
awarie pompy wtryskowe
Informacje serwisowe
Kod silnika:
AAB / AAS / AJA
Turbosprężarka:
Brak
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 120.000km
Sprzęgło:
Z kołem dwumasowym
Filtr cząstek stałych:
Brak
Ilość oleju silnikowego:
8.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 10.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną