Volkswagen

Silnik VW 2.5 V6 TDI 24V VEP 150KM EA330

16433
Silnik VW 2.5 V6 TDI 24V VEP 150KM EA330

Silniki VAG 2.5 TDI / 2.8 TDI / 5.0 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.5 V6 TDI 24V z rodziny EA330 o mocy 150KM pierwszy raz pojawił się w Audi A8 D2 w roku 1997 i miał zastosowanie  w samochodach marki Audi i Volkswagen. Jednostka występowała w dwóch odmianach: AFB oraz AKN. To właśnie te odmiany z pierwszych lat produkcji cierpiały na bardzo poważne oraz kosztowne usterki. Silnik 2.5 TDI V6 nie zbiera pochlebnych recenzji wśród kierowców. Do najczęstszych grzechów tej jednostki wysokoprężnej należą przedwcześnie zużywające się wałki rozrządu (wymiana nawet 7000zł!), awarie pompy wtryskowej VP44 (od 2002 roku problem został rozwiązany).


Kolejnym poważnym problemem były awarie pompy olejowej. Kierowcy narzekają również na stosunkowo wysokie poziomy zużycia paliwa. Ponadto koszt naprawy wszelkich usterek jest bardzo wysoki. Zwłaszcza egzemplarze z pierwszych lat cieszą się fatalną opinią, w późniejszym okresie część problemów starano się wyeliminować jednak z różnym skutkiem. Pasmo nieszczęść zostało zakończone w 2003 roku, silniki wyprodukowane od tego momentu są godne polecenia i charakteryzują się dużo większą bezawaryjnością. Omawiając silnik 2.5 TDI V6 należy zwrócić na bardzo skomplikowany mechanizm rozrządu, koszt jego wymiany poza ASO to kwota około 3 tys. złotych. Na plus trzeba zaliczyć dobrą dynamikę i przyzwoitą kulturę pracy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

- pompa wtryskowa VP44

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoita kultura pracy
  • dostępność części

Wady

  • awarie wałków rozrządu
  • awarie pompy wtryskowej
  • awarie pompy olejowej
  • wysoki koszt wymiany rozrządu
  • bardzo drogi serwis i części

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AKN, AFB
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Castrol 5W40 nirma VW 505.00, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (9.3)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
100%
0%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

29.01.2020 Avant S-Line
(10.0)
Opinia: Przeżyje wszystkie nowe modele.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Przeżyje wszystkie nowe modele. Oprócz inspekcji co 15 000 Km nie robię przy aucie nic. Sprzęgło jeszcze od nowości. Turbo wymienione na 216000.
Wady: Nie ma.
  • Silnik: 2.5 V6 TDI 24V 150 KM AKN
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 470000
Polecam
20.11.2016 Jurek
(7.3)
Opinia: Przed audi miałem seata toledo2 1,4 75 KM 8 lat jeździłem, byłem drugim właścicielem kupiony w polskim salonie, Karoseria super, układ jezdny tez ale silnik porażka.zamarznieta odma silnik do wymiany, Drugi silnik olej 3 l na 1000km.Audi starsze 2 lata 99 r nawet z tym
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: A4b5 150KM
  • Rocznik / Przebieg: 312 000
Polecam
16.07.2015 Kamil
(10.0)
Opinia: Hmm w sierpniu minie już 3 rok odkąd według autora mam najbardziej wadliwą odmianę tej jednostki, czyli AFB z 98r. Silnik napędza A6 C5 + napęd Quattro i skrzynia manualna 6. Auto mnie cieszy po dzień dzisiejszy :) Mam ogromną frajdę jeżdżąc tym autem, może
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: A6 C5 / 150KM
  • Rocznik / Przebieg: 1998 / 300 000 km
Polecam
09.09.2014 Jarosław
(9.0)
Opinia: "Pompa wtryskowa 700zł koło dwumasowe ok1000zł turbosprężarka 680zł Nie wiem skąd autor brał dane... Ceny podałem nowych elementów(zamienników) autor chyba podał ceny od producenta. Przykład, zderzak bmw . Zamiennik 500zł, u producenta 2500 i więcej. Pozdrawiam
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Audi a4 2,5TDI 150 KM
Polecam
02.04.2014 Michał
(10.0)
Opinia: Posiadam auto od 5 lat. Aktualny przebieg 315tys, przy silniku nic nie robiłem, spalanie w mieście około 7,5 do 8l trasa od 6 do 7l (110-120 km/h) Pozdrawiam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: VW Passat
Polecam