Volkswagen

Silnik VW 2.5 V6 TDI 24V VEP 163KM EA330

26811
Silnik VW 2.5 V6 TDI 24V VEP 163KM EA330

Silniki VAG 2.5 TDI / 2.8 TDI / 5.0 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.5 V6 TDI 24V o mocy 163KM  to odmiana jednostek z rodziny EA330 z oznaczeniami BFC/BCZ/BDG, która była stosowana od 2003 do 2006 roku. Jednostka spełniała dwie normy spalin, wersja BCZ Euro 3 a wersja BDG Euro 4. To właśnie ta odmiana jest uznawana za najbardziej trwałą i najmniej awaryjną. Koncern VW wyeliminował praktycznie wszystkie kosztowne usterki z wcześniejszych modeli. Przede wszystkim kierowcy nie muszą się obawiać problematycznej i bardzo kosztownej awarii rozrządu, w którym zużywały się wałki. Użytkownicy potwierdzają, że silnik jest w stanie bezproblemowo pokonać przebiegi ponad 500 tys. km bez poważnych awarii. Oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniego użytkowania – wymiany na czas filtrów oraz oleju. Pierwsze poważne usterki mogą zdarzać się przy przebiegu 300 tys.km – tyczy się to koła dwumasowego oraz turbosprężarki. Trzeba również pamiętać, że koszty ewentualnych usterek lub wymiany zużytych części są bardzo wysokie i nie każdy warsztat podejmę się ich naprawy. Omawiając silnik 2.5 TDI V6 należy zwrócić na bardzo skomplikowany mechanizm rozrządu, koszt jego wymiany poza ASO to kwota około 3 tys. zł. Na plus trzeba zaliczyć dobrą dynamikę i przyzwoitą kulturę pracy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

- pompa wtryskowa VP44

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoita kultura pracy
  • dostępność części

Wady

  • wysoki koszt wymiany rozrządu
  • bardzo drogi serwis i części

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: BFC, BCZ, BDG
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Castrol 5W40 norma VW 505.00, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.6)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 5.7/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
42%
42%
0%
17%
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

11.03.2018 Artur
(6.7)
Opinia: Od prawie dwóch lat jestem w posiadaniu A4 B6 2.5 Tdi BFC Silnik wg mnie jest godny polecenia codziennie dojeżdżam do pracy 30km w jedną stronę przez prawie dwa lata zrobiłem tym autem ogólnie 50 tyś km bez żadnej awarii, używam olej Motul 5W-40, wymieniam
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: A4 B6 /163KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
06.03.2018 Radek
(7.7)
Opinia: Silnik nr BDG 163 KM - bez żadnych problemów, przebieg 355000, olej castrol 5w/40 wymiana co 20000. Regeneracja jedynie alternatora i rozrusznika - profilaktycznie
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: a6c5 silnik BDG
  • Rocznik / Przebieg: 2004/350000
  • Spalanie: 8.7 l/100km
Polecam
01.01.2018 Albert
(8.3)
Opinia: Ja posiadam Audi A6 C5 z silnikiem 2.5 v6 163 KM, olej PEŁNY SYNTETYK 5W40 żadnych dolewek miedzy wymianami. Silnik nigdy nie robiony jeszcze na orginalnych częściach, wadą w moim autku są czujniki. Dwa razy wymieniany temperatury chłodzenia i raz ciśnienia oleju. Koszt każdego czujnika
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Audi A6 C5
  • Rocznik / Przebieg: 2003/ 300000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam