Volkswagen

Silnik VW 2.5 V6 TDI 24V VEP 180KM EA330

30613
Silnik VW 2.5 V6 TDI 24V VEP 180KM EA330

Silniki VAG 2.5 TDI / 2.8 TDI / 5.0 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.5 V6 TDI 24V z rodziny EA330 o mocy 180KM  to najmocniejsza odmiana z pośród wszystkich w tym silniku z oznaczeniami  AKE/BAU/BDH, która była stosowana w latach 1999-2003. Niestety w tej odmianie nie udało się wyeliminować wszystkich problemów jakie miała wersja 150KM. Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć przedwcześnie zużywające się wałki rozrządu (wymiana nawet 7000zł). Kolejną poważną usterką jest awaria pompy wtryskowej VP44. Dopiero po 2001 roku problemy częściowo zostały rozwiązane.



Awaryjność zdecydowanie się zmniejszyła ale dalej użytkownicy borykają się z poważnymi naprawami. Ponadto koszt naprawy wszelkich usterek jest bardzo wysoki i nie każdy warsztat podejmę się ich naprawy. Trzeba nadmienić że silnik występował również w dwóch odmianach spełniających normy spalin Euro 3/BAU oraz Euro 4/BDH. Właśnie te dwie odmiany są uważane za bezawaryjne w których zostały wyeliminowane problemy wersji wcześniejszych. Omawiając silnik 2.5 TDI V6 należy zwrócić na bardzo skomplikowany mechanizm rozrządu, koszt jego wymiany poza ASO to kwota około 3 tys. złotych. Na plus trzeba zaliczyć dobrą dynamikę i przyzwoitą kulturę pracy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

- pompa wtryskowa VP44

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoita kultura pracy
  • dostępność części

Wady

  • awarie wałków rozrządu
  • awarie pompy wtryskowej
  • wysoki koszt wymiany rozrządu
  • bardzo drogi serwis i części

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AKE, BAU, BDH
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Castrol 5W40 norma VW 505.00, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (6.9)
Trwałość 6.2/10
Utrzymanie 6.4/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

5%
15%
65%
5%
5%
5%
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

08.10.2023 Audi A8 d2
(1.7)
Opinia: Mam wątpliwą przyjemność podiadania Audi A8 D2 z silnikiem AKE o mocy 180KM z napędem quattro i automatem. Naprawdę trudno mi wskazać jakiekolwiek zalety tej jednostki, szczególnie po przesiadce z BMW E39 z silnikiem M57D25 163KM. Niestety jednostka od BMW deklasuje produkt VAG pod każdym
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 3.0/10
Zalety: - przyjemny pomruk przy przyspieszaniu - bardzo dobra dostępność części
Wady: - bardzo niska dynamika jak na parametry katalogowe - niewspółmiernie wysokie spalanie, szczególnie jak na takie osiągi - drogie serwisowanie
  • Silnik: AKE
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 320000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
30.09.2023 Audi A6
(7.3)
Opinia: Silnik mimo słabych opini potrafi być bezawaryjny tylko trzeba o niego dbać, wymiany oleju na dobrej jakości co 10tyś razem z filtrami.
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Kultura pracy, elastyczność
Wady: Koszt utrzymania, trzeba pilnować rozrządu
  • Silnik: 180km v6
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 312
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
28.08.2020 A6 C5 Allroad
(9.0)
Opinia: Allroad 2004 z 2.5 o oznaczeniu BAU. Kupiony jak miał 270 tysięcy przebiegu. Teraz 370 tysięcy przebiegu po dwóch latach. No i jak na razie z silnikiem nie mam żadnych kłopotów. A przyznaję, że się bałem przed jego zakupem... sporo w necie negatywnych opinii o
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: kultura pracy spalanie (manual) 8 l/100km dynamika koszty standardowych serwisów
Wady: poci się przy wtryskach na pokrywach zaworów.
  • Silnik: 180/BAU
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 370
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
03.06.2020 Allroad C5
(8.0)
Opinia: Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Silnik jest elastyczny i nie wymaga wachlowania biegami na lewo i prawo. W skrzyni manualnej z reduktorem FTP silnik robi co może,
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamiczny Mocny Prostota w diagnozowaniu Duża dostępność części
Wady: potrzeba do niego nieco cierpliwości
  • Silnik: 180 BAU
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 370 000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
25.02.2017 Jacek
(8.7)
Opinia: "Silnik z samej końcówki produkcji. Jeżdżę nim od 10 lat. Wymiana oleju co 15tys - brak dolewek pomiędzy wymianami, w Tiptronicu co 60tys. Używany glownie do jazdy miejskiej spalanie śr. 10,5 samo miasto ok.13,5 trasa 9l
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: A6 Quattro Tiptronic BAU
  • Rocznik / Przebieg: 2004/310000km
Polecam