Silnik Volkswagen 3.0 V6 TDI 24V z rodziny EA896evo o mocy 240KM wszedł do produkcji w 2008 roku i miał zastosowanie w samochodach Audi A4, A5, A6, Q5, Q7, VW Phaeton, Touareg I, Touareg II a także w Porsche Cayenne I. Jednostka 3.0 TDI V6 posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektryczymi wtryskiwaczami Bosch. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjnie dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Na szczęście układ wtryskowy jest dosyć trwały, jedynie duże przebiegi oraz złej jakości paliwo może wpłynąć na awarie wtrysków.
Ta wersja jest praktycznie bezawaryjna, problematyczne usterki, które trapiły wcześniejsze odmiany z mocami 225KM oraz 233KM zostały wyeliminowane. Oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji oraz serwisu, niestety koszty nie należą do niskich. Problematyczny może okazać się co najwyżej zawór recyrkulacji spalin EGR oraz filtr cząstek stałych DPF. Silniki z początkowych lat produkcji nie były wolne od awarii natomiast nowsze jednostki są dopracowane i nie przysparzają praktycznie żadnych problemów.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Wymiany Oleju !!!
co 15 tys lub 1 rok ilość oleju 8.2 L (LongLife co 30tys – nie polecane)
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, serwis zaleca olej Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504.00/507.00
Średnia (głosów: 8) | (8.2) |
Trwałość | 9.4/10 |
Utrzymanie | 6.9/10 |
Dynamika | 8.3/10 |