Silnik 3.0 V6 TDI CR 240KM (EA896evo) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 19914

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3,0 TDI  o mocy 240KM z oznaczeniami CAS/CCM/CEX wszedł do produkcji w 2008 roku i miał szerokie zastosowanie w samochodach marki Audi oraz VW. Jednostka 3.0TDI V6 posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektryczymi wtryskiwaczami Bosch . Ich największą wartością jest bardzo precyzyjnie dawkowanie wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację Na szczęście układ wtryskowy jest dosyć trwały jedynie duże przebiegi oraz złej jakości paliwo może wpłynąć na awarie wtrysków.Ta wersja jest praktycznie bezawaryjna problematyczne usterki które trapiły wcześniejsze odmiany z mocami 225KM oraz 233KM zostały weliminowane.Oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji oraz serwisu,niestety koszty nie należą do niskich.Problematyczny może okazać się co najwyżej zawór recyrkulacji spalin(EGR) oraz filtr cząstek stałych (DPF).Silniki z początkowych lat produkcji nie  były wolne od awarii,natomiast nowsze jednostki są dopracowany i nie przysparzają praktycznie żadnych problemów przykładem jest 3.0 TDI 240KM.

Oznaczenia silnika: CCLA, CAPA, CDYA, CEXA, CARB, CASA, CCWA

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
doskonała dynamika
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziomy spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu i części
awarie wtryskiwaczy/trudne w regeneracji
awarie filtra cząstek stałych DPF/jazda miejska

Dodatkowe informacje eksploatacyjne


 Wymiany Oleju !!!

co 15 tys lub 1 rok  ilość oleju 8.2 L (LongLife co 30tys - nie polecane)

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504.00/507.00

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 8):
(7.29)
Trwałość
 7.25/10
Utrzymanie
 6.25/10
Dynamika
 8.38/10

Głosy według opinii:

71

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Audi A5 8T 03.05.2021
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Posiadam ten silnik z oznaczeniem CAPA w Audi A5.Przebieg 280 tys.Rozrządu jeszcze nie słychać.Dynamiczny,elastyczny z wysoką kultura pracy.Cóż spalanie zależne od stylu jazdy.Mnie minimalne na autostradzie przy 100km?h wyszło w granicach 5,5L ,ale jeżeli lubi się dynamiczną jazdę to rośnie do około 10-11l.Oczywiście są inne mankamenty ,które prędzej czy później dadzą znać o sobie,czyli pompa wysokiego ciśnienia CP$,wtryski.Jeżeli ktoś szuka auta komfortowego z tym silnikiem to {Polecam jednak jeżeli ktos potrzebuje tylko przemieszczać się z punktu Ado B to Matiz lub Tico.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Dynamiczny,elastyczny z dużym zapasem Nm i mocy,wysoka kultura pracy,poziom spalania do przyjęcia.

Wady:Koszt wymiany rozrządu,koszt wymiany wtryskiwaczy,pompa wysokiego ciśnienia.

Odmiana silnika: CAPA /240KMRocznik: 2008Przebieg: 280000 Śr. spalanie: około 7-7.5L
Anna 01.12.2018
Średnia:
(5.33)
Nie

Opinia: Odradzam 3.0tdi gdy jeżeli ma blisko 250tys km a rozrząd nie był robiony. Części 3tys i wymiana 3tys.. Silnik bardzo drogi w utrzymaniu. Spalanie 8L to jak ktoś w trasie jeździ i gazu nie wciska. Silnik je około 10l na 100km. Kolejny mankament to koszt wymiany sprzęgła tiptronic gdy już nie trzyma obrotów płynnych podczas jazdy może nas kosztować kolejne 6tys.. Nawigacja mogła by być dotykowa.

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: A4 b8 kombi 239kmRocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 10
04.03.2018
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: Posiadam Audi a6 rok 2009 z ta jednostka napedowa 3.0.tdi 240 koni. Auto serwisowane w audi w Niemczech. Niestety przy 173 tys km wyszedl korbowod bokiem. Z regoly jezdze spokojnie a jednak przadazylo mi sie to. Do tej pory myslalem ze to solidny silnik, ale niestety ten problem jest znany. Bede remontowal w Polsce w warsztacie wymień silnik zobaczymy co z tego wyjdzie.

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Audi a6 4f 240 koniRocznik / Przebieg: 2009/173000 Śr. spalanie: 8/9
Damian 19.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Posiadam ten silnik w Audi A4 Allroad. Praktycznie, krótko po dotarciu została zmieniona mapa przez MTM Berlin. Uzyskaliśmy 300KM i 600Nm momentu. Skrzynia manualna 6 biegów. Napęd Quattro. Od 0-100 poniżej 5.5 sekundy. Jednym słowem PETARDA. Auto jest z roku 2009. Nigdy nie sprawiało problemów. Ani DPF ani sam silnik mimo, że jeżdżę częściej w mieście niż w trasie. Polecam bardzo!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: CCWA 300KM (240KM seria) QuattroRocznik / Przebieg: 2009/132.000 Śr. spalanie: 10
Ryszard 13.10.2016
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: silnik bardzo dobry

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Q7 /240Rocznik / Przebieg: 2010/170000 Śr. spalanie: 10.2
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.