Volkswagen

Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 204KM EA897

17439
Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 204KM EA897

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Volkswagen
  • Porsche

Silnik Volkswagen 3.0 V6 TDI 24V z rodziny EA897 o mocy 204KM z oznaczeniami CLAA, CLAB, CASD, CJMA, CRCD, CVWA wszedł do produkcji w 2010 roku i miał zastosowanie w samochodach Audi oraz VW do roku 2017. Jednostka 3.0 TDI V6 posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektryczymi wtryskiwaczami Bosch. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjnie dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Na szczęście układ wtryskowy jest dosyć trwały, jedynie duże przebiegi oraz złej jakości paliwo może wpłynąć na awarie wtrysków.


Podstawową zmianą w porównaniu do poprzednika z rodziny EA896 jest zastosowanie innego rozwiązania z układem rozrządu. W starszych wersjach występowały 4 łańcuchy natomiast w nowszych tylko 2. Nie oznacza to zmniejszenia kosztów wymiany rozrządu a jedynie wyeliminowanie problemów jakie miały miejsce poprzednich wersjach. Oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji oraz serwisu, niestety koszty nie należą do niskich. Problematyczny może okazać się co najwyżej zawór recyrkulacji spalin EGR oraz filtr cząstek stałych DPF. Poza tym silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • doskonała dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziomy spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu i części
  • awarie wtryskiwaczy/trudne w regeneracji
  • awarie filtra cząstek stałych DPF/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CLAA, CLAB, CASD, CJMA, CRCD, CVWA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Silnik spełnia normę spalin EURO5
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.2 L, typ oleju: 5W30 lub 5W-40/LongLife (QG0, QG2, QG3) - 505.01. LongLife (QG1) - 507.00, wymiana po 30.000km lub 1 rok / zalecana co 15.000 lub 1 rok

Wymiana oleju:
co 15 tys lub 1 rok –  ilość oleju 8.2 L (LongLife co 30tys – nie polecane)
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504.00/507.00

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

22%
11%
22%
11%
11%
22%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

11.11.2021 A6 C7
(9.3)
Opinia: Średnie spalanie z 30.000km to 5,6l/100km, napęd 2WD, skrzynia manualna, kombi A6 C7, minimalne spalanie 4,5l do osiągnięcia na autostradzie do 90km/h
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: -Kultura pracy -Pali tyle co 2.0 tdi...
  • Silnik: CLAB
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 132000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię