Silnik Volkswagen 1.7 SDI 8V o mocy 57 lub 60KM z oznaczeniami AKU, AHB miał zastosowanie w samochodach Volkswagen Lupo, Polo, Caddy oraz w Seacie Arosa. Konstrukcja silnika bardzo prosta, oparta na sprawdzonych i nieskomplikowanych rozwiązaniach. Jednostka wolnossąca wyposażona we wtrysk bezpośredni z pompą wtryskową rozdzielczową firmy Bosch VP37. To bardzo trwałe rozwiązanie w porównaniu z najnowszymi układami wtryskowymi. Poza tym silnik nie posiada skomplikowanego osprzętu tak jak to ma miejsce w nowoczesnych dieslach. To duży atut silnika brak uciążliwego osprzętu pozwala pokonać bardzo duże przebiegi bez jakichkolwiek awarii. W silniku nie znajdziemy koła dwumasowego oraz turbosprężarki które są jedną z najbardziej awaryjnych i kosztownych części.
Na minus trzeba zapisać bardzo słabą dynamikę oraz niską kulturę pracy, jednak nie osiągi a duża trwałość była zamysłem konstruktorów . Silnik odpowiednio eksploatowany bezproblemowo i bez jakichkolwiek awarii pokonywał przebiegi grubo ponad 500 tys. km !!! Z racji dużych przebiegów przytrafiają się awarie pompy wtryskowej czy drobnej elektryki. Jednak nie jest to duży problem ponieważ dostępność części zamiennych jest bardzo duża a serwis nie jest kosztowny oraz problematyczny. Podsumowując, silnik 1.7 SDI jest trwałą i mało awaryjną jednostką również serwis oraz części nie są kosztowne co jest bardzo dużym atutem podczas użytkowania auta z tym silnikiem.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pompa
Pompa Rozdzielczowa BOSCH VP37
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |