Volkswagen

Silnik VW 1.9 SDI 8V VEP 68KM AGP/AQM

18270
Silnik VW 1.9 SDI 8V VEP 68KM AGP/AQM

Silniki VAG D / TD / SDI VEP / SDI PD są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.9 SDI 8V o mocy 68KM z oznaczeniami AGP lub AQM miał szerokie zastosowanie w samochodach marki Volkswagen, Seat oraz Skoda. Konstrukcja silnika bardzo prosta, oparta na sprawdzonych i nieskomplikowanych rozwiązaniach. Jednostka wolnossąca wyposażona we wtrysk bezpośredni z pompą wtryskową rozdzielczową firmy Bosch VP37. To bardzo trwałe rozwiązanie w porównaniu z najnowszymi układami wtryskowymi.


Po za tym silnik nie posiada skomplikowanego osprzętu tak jak to ma miejsce w nowoczesnych dieslach. To duży atut silnika brak uciążliwego osprzętu pozwala pokonać bardzo duże przebiegi bez jakichkolwiek awarii. W silniku nie znajdziemy koła dwumasowego oraz turbosprężarki które są jedną z najbardziej awaryjnych i kosztownych części. Na minus trzeba zapisać bardzo słabą dynamikę oraz niską kulturę pracy, jednak nie osiągi a duża trwałość była zamysłem konstruktorów .


Silnik odpowiednio eksploatowany bezproblemowo i bez jakichkolwiek awarii pokonywał przebiegi grubo ponad 500 tys. km !!! Z racji dużych przebiegów przytrafiają się awarie pompy wtryskowej czy drobnej elektryki. Jednak nie jest to duży problem ponieważ dostępność części zamiennych jest bardzo duża a serwis nie jest kosztowny oraz problematyczny. Podsumowując, silnik 1.9 SDI jest trwałą i mało awaryjną jednostką również serwis oraz części nie są kosztowne co jest bardzo dużym atutem podczas użytkowania auta z tym silnikiem.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Pompa Rozdzielczowa BOSCH VP37

Zalety

  • bardzo trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • duża dostępność części
  • bezproblemowy serwis

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AGP, AQM
  • Turbosprężarka: Brak
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W40
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.2)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
100%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

24.11.2020 VW Golf 4
(8.0)
Opinia: Prawdziwy niemiecki czołg. Mało dynamiczny ale za to bardzo oszczędny (4-5l/100km) i bezawaryjny. Koszty utrzymania na poziomie Fiata Punto. Dzisiaj bardziej polecałbym wersje TDI 90/110km, jednak dynamika dużo większa a spalanie, może nie znacznie wyższe
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
Zalety: -Trwałość -Spalanie -Niezawodność -Koszty utrzymania
Wady: -Brak dynamiki ale to raczej cecha a nie wada. Auto nie udaje sportowego auta ma po prostu słaby silnik
  • Silnik: 68km
  • Rocznik: 1999r
  • Przebieg: 304500km
Polecam
18.06.2018 Anonim
(8.3)
Opinia: Skoda Fabia 1.9 SDi 2003 rok - aktualny stan licznika 302.000 tys km i dalej rośnie - brak awarii silnika dotychczas i bardzo niskie spalanie 4.5-5 l
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Skoda Fabia
  • Rocznik / Przebieg: 2003 r 302.000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam