Silnik Volkswagen 2.0 SDI 8V PD o mocy 75KM z oznaczeniem BDK miał zastosowanie w samochodzie Volkswagen Golf V w latach 2003-2008. W jednostce wprowadzono system wtryskowy oparty na pompowtryskach a nie jak to miało miejsce w odmianie 1.9 SDI na pompie rozdzielczowej Bosch VP37. Na rynku znajdziemy jeszcze jedną odmianę tego silnika o mocy 70KM w VW Caddy . Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów.
Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje. Poza tym silnik nie posiada skomplikowanego osprzętu tak jak to ma miejsce w nowoczesnych dieslach. To duży atut silnika – brak uciążliwego osprzętu pozwala pokonać bardzo duże przebiegi bez jakichkolwiek awarii. W silniku nie znajdziemy koła dwumasowego oraz turbosprężarki które są jedną z najbardziej awaryjnych i kosztownych części. Na minus trzeba zapisać bardzo słabą dynamikę oraz niską kulturę pracy, jednak nie osiągi a duża trwałość była zamysłem konstruktorów.
Z racji dużych przebiegów przytrafiają się awarie pompy wtryskowej czy drobnej elektryki. Jednak nie jest to duży problem ponieważ dostępność części zamiennych jest bardzo duża a serwis nie jest kosztowny oraz problematyczny. Podsumowując, silnik 2.0 SDI jest trwałą i mało awaryjną jednostką, również serwis oraz części nie są kosztowne co jest bardzo dużym atutem podczas użytkowania auta z tym silnikiem.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pompowtryskiwacze
Średnia (głosów: 1) | (8.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 5.0/10 |