Silniki Suzuki TD / DDiS są stosowane w samochodach marki
Silnik Suzuki 2.0 TD o mocy 87KM to konstrukcja Mazdy, która występowała w modelach 323 i 626 ( jednak bez turbiny). Wersja którą znajdziemy w Grand Vitarze oraz Vitarze została wyposażona w turbosprężarkę oraz intercooler przez co można było uzyskać większą moc oraz moment obrotowy. Jednostka jednak nie może pochwalić się dobrą dynamiką oraz wysoką kulturą pracy.
>Na plus można zaliczyć przyzwoity poziom spalania oraz niską awaryjność. Z uwagi na wiek oraz duże wyeksploatowanie silnika może dojść do awarii osprzętu, lecz są to nie groźne oraz kosztowne usterki. Jedną z poważniejszych są pękające głowice (tyczy się to bardzo wyeksploatowanych jednostek). Ogromnym plusem jest prosta konstrukcja silnika a co za tym idzie łatwość naprawy oraz dostępność części.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
8
Typ wtrysku:
pośredni
Zalety
prostka konstrukcja
niska awaryjność
dostępność części
łatwy serwis oraz naprawy
niskie spalanie
Wady
słaba dynamika
niska kultura pracy
pękające głowice
Informacje serwisowe
Kod silnika:
RF
Turbosprężarka:
Ze stałą geometrią
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 90.000 km
Sprzęgło:
Bez koła dwumasowego
Filtr cząstek stałych:
Brak
Wtryski:
Elektromagnetyczne
Firma Bosch
Ilość oleju silnikowego:
5.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną