Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 11087

DDIS

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 DDIS /130KM (F9Q) to konstrukcja zapożyczona od firmy Renault  i maiła zastosowanie w samochodzie Suzuki Grand Vitara .Silnik występował w dwóch wersjach  z normą Euro 4 w latach 2005-2009 oraz Euro 5 od 2009-2011 r.Jednostka oparta na tym samym bloku różniąca się nieznacznie osprzętem.Mianowicie pierwsza odmiana różniła się innym umiejscowieniem turbiny w górnej części silnika,oraz innym systemem wypalania filtra FAP.W nowszej wersji filtr FAP jest wypalany za pomocą piatego wtryskiwacza który dozuje paliwo do jego wypalenia.To rozwiązanie jest całkowicie bezobsługowe i nie stwarza użytkownikom kompletnie żadnych problemów.Ponaddto w nowszej wersji zastosowano nowszej generacji zawór EGR nowszy osprzęt oraz turbina występuje po prawej stronie silnika.Obie konstrukcje posiadają system wtrysku bezpośredniego realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji  z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch .Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji,współpracują z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Oba elementy poprawiają dynamikę oraz kulturę pracy jednostki napędowej.W opinii kierowców silniki z 1.9 dCi 130KM chwalone są za stosunkowo niską awaryjność oraz zadowalające poziomy spalania. Po stronie plusów należy zapisać wysoką kulturę pracy jednostki wysokoprężnej.W tym przypadku francuscy inżynierowie pieczołowicie odrobili lekcje i nowsza jednostka jest wolna od awarii trapiących poprzednika.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika

Wady:
?

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 29

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 9
Średnia (głosów 2):
(2.33)
Trwałość
 1.5/10
Utrzymanie
 2/10
Dynamika
 3.5/10

Głosy według opinii:

02

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

GV 1,9 DDiS 25.03.2021
Średnia:
(1.00)
Nie

Opinia: nadziałem się na ten silnik jak żaba na bociana. Turbo dziura do 2000 obrotów , jazda jak traktorem ! Obrócone panewki , mokry silnik i wyje jak głodne wilki. Odradzam .

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)

Zalety:Nie widzę. wstyd za Suzuki ,że montował takie badziewie. Porażka !

Wady:Głośny ,paliwożerny, wielki !

Odmiana silnika: 1,9ddisRocznik: 2006Przebieg: 320000 Śr. spalanie: 10
Suzuki Grand Vitara II 2006 r. 01.07.2020
Średnia:
(3.67)
Nie

Opinia: Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana oleju z filtrami co 10 000 km, spokojna głównie autostradowa jazda, nie kręcenie powyżej 4000 rpm itp itd) silnik zaliczył już dwa remonty. Za każdym razem zjechane panewki. Na prawdę nie rozumiem, jak Suzuki mogło zdecydować się, żeby do tak fantastycznego samochodu, jakim jest Suzuki Grand Vitara II, włożyć silnik diesla od Renault...... jednocześnie montując do SX4 fantastyczne 1.9 MultiJet koncernu Fiata! Unikajcie tego silnika jeśli tylko możecie, na same remonty tego dziadostwa, poszła równowartość samochodu.

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:Chciałbym na prawdę jakieś znaleźć.......

Wady:Całe mnóstwo, panewki z bambusa, wał korbowy z plasteliny, słaba dynamika, brak automatu (po prostu nie było!), tylko 5 biegów, zdecydowanie za wysokie spalanie.

Odmiana silnika: F9QRocznik: 2006Przebieg: 214896 Śr. spalanie: 7.2

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.