Silnik Chevrolet 2.0 VCDI o mocach 130KM lub 163KM montowany w samochodach Chevrolet Captiva, Cruz, Orlando. Jednostka weszła do produkcji w 2010 roku i jest to całkowicie nową konstrukcją nie mająca nic wspólnego ze starszymi odmianami. Produkcję silnika przejął odział General Motors-Korea który stworzył jednostkę o bardzo zaawansowanej technologii. Silnik został wyposażony w najnowszy osprzęt i spełniający bardziej rygorystyczne normy spalin Euro5. Zastosowano nowszą konstrukcje głowicy która jest aluminiowa ulepszono kolektor dolotowy i zastosowano podwójny wałek rozrządu.
Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Raill z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Delphi o ciśnieniu 1800 bar. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Jednak producent zaleca wymianę łańcucha rozrządu co 240.000 tys km lub 10 lat !!!
Zamysłem było stworzenie silnika który będzie generował wysokie osiągi przy niskim poziomie spalania, co w 100% się udało. Z odmian które znajdziemy na rynku zdecydowanie bardziej polecana jest wersje mocniejsza. Wysoki moment obrotowy bo aż 360NM przy 1750obr/min przekłada się na doskonałą dynamikę silnika i bardzo dobra elastyczność. Pierwszą „setkę” model Cruze osiąga po niespełna 9 sekundach, spalając przy tym niespełna 6 litrów. Właśnie bardzo dobra dynamika, doskonałe przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu, wpływają na pozytywne komentarze użytkowników marki Chevrolet.
Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.Po za tym silnik uważany jest za trwały a jego osprzęt mało awaryjny co przekłada się na niskie koszty eksploatacji.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Ważne !!!
Wersje 130KM oraz 163KM – łańcuch rozrządu/ wymiana po 240.000 km lub 10 lat
Średnia (głosów: 10) | (8.8) |
Trwałość | 9.2/10 |
Utrzymanie | 7.6/10 |
Dynamika | 9.5/10 |