Silnik Chevrolet 2.2 VCDI o mocach 163KM lub 184KM montowany w samochodach Chevrolet Captiva która weszła do produkcji w 2011 roku.Jednostka zaawansowana technologicznie w której przede wszystkim postawiono na ekonomię. Zamysłem było uzyskanie jak najlepszych osiągów przy niskim spalaniu oraz obniżeniu poziomu hałasu. Na wszystkie te zabiegi składają się nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne. Mianowicie, zastosowano bloku silnika ze specjalnym systemem chłodzenie, aluminiowa głowica cylindra silnika, turobosprężarka chłodzona wodą i bezobsługowy mechanizm rozrządu z automatycznymi napinaczami.
Dodatkowo zoptymalizowano układ podgrzewania wstępnego przez co łatwiej uruchomimy silnik przy niskich temperaturach. Układ z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Raill z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Delphi o ciśnieniu 1800 bar. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Jednak producent zaleca wymianę łańcucha rozrządu co 240.000 tys km lub 10 lat !!!
Jednostka dostępna jest w dwóch wariantach mocy, w mniejszej 163KM z napędem na jedną oś lub wersji 4X4 osiąga maksymalny moment obrotowy to 350Nm w zakresie od 1750 do 2750 obr./min , natomiast wersja 184KM jest dostępna tylko z napędem na dwie osie i osiąga maksymalny moment obrotowy 400Nm w zakresie 1750-2750 obr./min.Obie odmiany spełniają normy salin Euro 5 i współpracują z bezobsługowym filtrem cząstek stałych DPF .Z odmian które znajdziemy na rynku zdecydowanie bardziej polecana jest wersje mocniejsza. Wysoki moment obrotowy bo aż 400NM przekłada się na doskonałą dynamikę silnika i bardzo dobra elastyczność. Pierwszą „setkę” model Captiva osiąga po niewiele ponad 9 sekundach, spalając przy tym niespełna 7 litrów.
Właśnie bardzo dobra dynamika, doskonałe przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu, wpływają na pozytywne komentarze użytkowników marki Chevrolet.. Jednostka 2.2 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.Po za tym silnik uważany jest za trwały a jego osprzęt mało awaryjny co przekłada się na niskie koszty eksploatacji.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 6) | (6.4) |
Trwałość | 6.8/10 |
Utrzymanie | 4.8/10 |
Dynamika | 7.8/10 |